#ad
Truck & Van – 2014/4

Truck & Van – 2014/4

Spis treści wydania

  1. WYDARZENIE – Optifuel Challenge 2014
    1. Sprawdzian z ekonomiki
      W tym roku kierowcy mają dużo możliwości do sprawdzenia swoich umiejętności na arenie międzynarodowej. Już wkrótce rozpoczną się krajowe eliminacje do Optifuel Challenge 2014, konkursu organizowanego przez Renault Trucks.
  2. WYDARZENIE – Dealer Roku DAF
    1. Najlepiej na Dolnym Śląsku
      Oddział Warsaw Truck Center z Długołęki k. Wrocławia zdobył tytuł Dealera Roku 2014. Zaraz za nim uplasowała się placówka WTC w Ozimku i DBK Szczecin. Czyli całe podium zgarnęła Grupa DBK.
  3. WYDARZENIE – Sachs Race Challenge 2014
    1. Szkolenia z rallycrossem w tle
      Po sukcesie akcji Sachs Roadshow, ZF Friedrichshafen AG w Polsce zaprasza pracowników branży warsztatowej do udziału w kolejnym wyjątkowym wydarzeniu – Sachs Race Challenge 2014.
  4. WYDARZENIE – The Drivers’ Fuel Challenge 2014
    1. Trwają zapisy
      Startuje czwarta edycja The Drivers’ Fuel Challenge – międzynarodowego konkursu Volvo Trucks w jeździe ekonomicznej. Znamy już harmonogram eliminacji.
  5. WYDARZENIE – GasShow 2014
    1. Stan gotowości
      Targi GasShow w Warszawie pokazały, że napęd gazowy to nie problem, a rozwiązanie. Producenci z branży nie wyczekują już z nadzieją na dobrą wolę i wsparcie rządu dla tego paliwa. Szukają klientów i coraz częściej ich znajdują, ponieważ gaz się opłaca. W każdej postaci. Wystawa, która odbyła się w dniach 5-6 marca 2014 r. zgromadziła 175 wystawców z całego świata. Odwiedziło ją ponad 6,5 tys. zwiedzających. Wielu przyszło w określonym celu, a tematy poruszane w trakcie rozmów na stoiskach świadczą o praktycznym podejściu gości do zasilania gazowego oraz pogłębiającej się wiedzy aktualnych i przyszłych użytkowników.
  6. DYSTRYBUCYJNE – Zasilanie gazowe
    1. Nie spocznie
      Do końca 2014 r. ma być ukończony terminal LNG w Świnoujściu. Iveco już dziś proponuje ciężarówkę, która na tym skorzysta. Stralis LNG Natural Power to w istocie cała gama modeli, obejmująca dwu i trzyosiowe podwozia o rozstawie osi od 4200 do 6300 mm oraz ciągnik siodłowy 4×2. Do napędu służy 6-cylindrowy silnik Cursor 8 o zapłonie iskrowym. Osiąga moc 330 KM. W ciągniku współpracuje wyłącznie z manualną, 16-biegową przekładnią ZF. W podwoziach dostępna jest również 6-biegowa, automatyczna skrzynia Allison 3200R, zintegrowana ze zwalniaczem.
  7. DYSTRYBUCYJNE – Rynek
    1. Nowalijki, nowalijki
      Wśród ciężarówek dystrybucyjnych niewiele się dzieje. Chyba, że zdarzy się wstrząs w postaci ostrzejszych przepisów o emisji spalin. Wówczas nowości sypią się jak z rękawa. Stało się tak, gdy nadeszła norma Euro 6. Stworzyła producentom wygodny pretekst, aby zmodernizować lekkie samochody w gamie modeli. Rzecz polega na tym, że ani nabywcy nie są w tym segmencie nadmiernie wymagający, ani sprzedaż porażająco duża. Nikt z wytwórców ciężarówek nie pakuje się więc w koszty, bez wyraźnej przyczyny.
  8. DYSTRYBUCYJNE – Prezentacja
    1. Dystrybucyjny komplet
      Na dużych odległościach ładunki mogą być transportowane statkami, koleją lub drogą powietrzną, ale ostatnie kilometry zawsze pokonują w ciężarówkach dystrybucyjnych. Ich rola jest więc niezwykle ważna w prawidłowym funkcjonowaniu każdej wielomilionowej aglomeracji, małego miasta czy wsi. Brak ciężarówek dystrybucyjnych byłby łatwy do odczucia. W pierwszym dniu do sklepów nie dotarłyby gazety i świeże pieczywo. Po trzech dniach większość półek supermarketów byłaby pusta, a na stacjach benzynowych zaczęłoby brakować paliwa.
  9. DYSTRYBUCYJNE – Prezentacja
    1. W prostocie siła
      Pojazdy ciężarowe Isuzu mają szansę mocniej zaznaczyć swoją obecność na polskim rynku. W ich sprzedaż zaangażował się Inter Cars. W Czosnowie jest już pierwszy salon sprzedaży. Ciężarówki Isuzu mają prostą i solidną konstrukcję, z minimalną ilością elektroniki, co zapewnia łatwą i niedrogą naprawę. Ich konstrukcja oparta jest na ramie, a silnik znajduje się nad osią przednią. Z przodu i z tyłu zastosowano resory piórowe, a na tylnej osi podwójne koła (tzw. bliźniaki).
  10. PRODUKT – Zabudowy
    1. Nie tylko naczepy
      Schmitz Cargobull jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku naczep chłodniczych. Czemu więc nie wykorzystać potencjału? Firma postanowiła zawalczyć o rynek zabudów chłodniczych. Obecnie w ofercie znajdują się zabudowy chłodnicze MKO oraz przyczepy AKO (z obrotnicą) i ZKO (z osiami centralnymi). Zabudowę MKO można z powodzeniem stosować na podwoziach wszystkich, uznanych producentów samochodów ciężarowych, z najlepszym efektem w pojazdach o dmc powyżej 12 ton.
  11. PRODUKT – Ogumienie
    1. Pogodzić ogień z wodą
      Gdy w grę wchodzą lata doświadczeń, zapał i nowoczesne narzędzia, niemożliwe staje się możliwe. Niskie opory toczenia i długie przebiegi? Jasne! Trzecia generacja opon marki Continental daje użytkownikom, dokładnie to, czego oczekują. Współczesne opony użytkowe muszą łączyć w sobie cechy, które z pozoru wzajemnie się wykluczają. Dzięki najnowszym technologiom i wiedzy inżynierów Continentala udało się jednocześnie pogodzić niskie zużycie paliwa, wysokie przebiegi, krótką drogę hamowania na mokrych nawierzchniach oraz niski poziom hałasu.
  12. Przegląd opon regionalnych
    1. Zróżnicowane potrzeby
      Jak dobrać opony do transportu regionalnego i jak o nie zadbać, żeby jak najdłużej posłużyły, mówi Marcin Cywiński z firmy Continental Opony Polska Sp. z o.o.
  13. PRODUKT – Cysterny
    1. Trudna dieta
      Intensywna praca nad zwiększaniem wydajności transportu ma wyjątkowy wymiar w przypadku cystern paliwowych, gdzie niemal wszystko się jej sprzeciwia. Własności płynnego ładunku, który jest w dodatku potencjalnie niebezpieczny wymuszają stosowanie specjalnych rozwiązań. Zaczyna się już od kształtu zbiornika, dalekiego od prostopadłościanu oraz konieczności wyposażenia go w falochrony lub przegrody zapobiegające rozkołysaniu cieczy i w konsekwencji zachwianiu stabilnością pojazdu.
  14. PRODUKT – Autostrada 2014
    1. Już za miesiąc Autostrada!
      AUTOSTRADA i MASZBUD w tym roku mają wiele do zaoferowania. Przygotowano nowy konkurs dla operatorów koparek, dynamiczne pokazy maszyn i zapewniono mocne wsparcie merytoryczne. Zakres branżowy targów budownictwa drogowego, które odbędą się od 14 do 16 maja 2014 roku w Targach Kielce, to nie tylko sprzęt do budowy dróg – jak może wydawać się w pierwszej kolejności.
  15. PRODUKT – Sypialnie
    1. Skazani na „kurnik”?
      Kabiny sypialne umieszczane na dachach samochodów dostawczych cieszą się w naszym kraju ogromną popularnością. Czasami jednak zamontowanie tzw. „kurnika” nie jest możliwe. Wówczas można sięgnąć po rozwiązania alternatywne. W Polsce nie brakuje firm, które specjalizują się w transporcie międzynarodowym i wykorzystują przy tym właśnie samochody dostawcze. Lekkie, pozbawione tachografów pojazdy świetnie sprawdzają się przede wszystkim wszędzie tam, gdzie liczy się szybki czas dostawy.
  16. PRODUKT – Ogrzewanie
    1. Ogrzać busa
      Przygotowanie samochodu dostawczego do międzynarodowych tras nie kończy się na montażu odpowiedniej konstrukcji sypialnej. Konieczny jest zakup ogrzewania postojowego, które pozwoli na wypoczynek w przyjemnym cieple niezależnie od pory roku. W transporcie długodystansowym samochody pokroju Opla Movano, Mercedesa Sprintera czy Citroëna Jumpera często przekształcane są w prawdziwe domy na kołach. W zamontowanych na dachach kabinach można się wygodnie wyspać, a schowki kryją ubrania wystarczające na trzy tygodnie jazdy bez prania.
  17. MAGAZYN – Dostawczak z odzysku
    1. Stan igła
      Maciej Kapuściński z Ostrowa Wielkopolskiego jest tzw. „busiarzem”. Przemierza Europę w samochodzie dostawczym, sypiając w „kurniku” i ciesząc się wolnością gwarantowaną przez dmc poniżej 3,5 tony. Takich kierowców jak pan Maciej są w Polsce tysiące, ale to właśnie on może pochwalić się wyjątkowym samochodem – 17-letnim Mercedesem w stanie po prostu idealnym.
  18. ROLNICZE – Agrotech
    1. Zgodnie z przewidywaniami
      W marcu odbyły się w Kielcach targi Agrotech i Las-Expo. Połączone imprezy zgromadziły ok. 600 wystawców i prawie 60 tys. zwiedzających. Duże zainteresowanie targami nikogo nie zaskoczyło. Choć pierwsze pieniądze dla rolników z nowej pespektywy finansowej na lata 2014-2020 mają popłynąć dopiero w przyszłym roku, wielu z nich już teraz chce zapoznać się z ofertą producentów, aby jak najlepiej sprecyzować swoje potrzeby.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!