Spis treści wydania
- WYDARZENIE – Optifuel Challenge 2014
- Sprawdzian z ekonomiki
W tym roku kierowcy mają dużo możliwości do sprawdzenia swoich umiejętności na arenie międzynarodowej. Już wkrótce rozpoczną się krajowe eliminacje do Optifuel Challenge 2014, konkursu organizowanego przez Renault Trucks.
- Sprawdzian z ekonomiki
- WYDARZENIE – Dealer Roku DAF
- Najlepiej na Dolnym Śląsku
Oddział Warsaw Truck Center z Długołęki k. Wrocławia zdobył tytuł Dealera Roku 2014. Zaraz za nim uplasowała się placówka WTC w Ozimku i DBK Szczecin. Czyli całe podium zgarnęła Grupa DBK.
- Najlepiej na Dolnym Śląsku
- WYDARZENIE – Sachs Race Challenge 2014
- Szkolenia z rallycrossem w tle
Po sukcesie akcji Sachs Roadshow, ZF Friedrichshafen AG w Polsce zaprasza pracowników branży warsztatowej do udziału w kolejnym wyjątkowym wydarzeniu – Sachs Race Challenge 2014.
- Szkolenia z rallycrossem w tle
- WYDARZENIE – The Drivers’ Fuel Challenge 2014
- Trwają zapisy
Startuje czwarta edycja The Drivers’ Fuel Challenge – międzynarodowego konkursu Volvo Trucks w jeździe ekonomicznej. Znamy już harmonogram eliminacji.
- Trwają zapisy
- WYDARZENIE – GasShow 2014
- Stan gotowości
Targi GasShow w Warszawie pokazały, że napęd gazowy to nie problem, a rozwiązanie. Producenci z branży nie wyczekują już z nadzieją na dobrą wolę i wsparcie rządu dla tego paliwa. Szukają klientów i coraz częściej ich znajdują, ponieważ gaz się opłaca. W każdej postaci. Wystawa, która odbyła się w dniach 5-6 marca 2014 r. zgromadziła 175 wystawców z całego świata. Odwiedziło ją ponad 6,5 tys. zwiedzających. Wielu przyszło w określonym celu, a tematy poruszane w trakcie rozmów na stoiskach świadczą o praktycznym podejściu gości do zasilania gazowego oraz pogłębiającej się wiedzy aktualnych i przyszłych użytkowników.
- Stan gotowości
- DYSTRYBUCYJNE – Zasilanie gazowe
- Nie spocznie
Do końca 2014 r. ma być ukończony terminal LNG w Świnoujściu. Iveco już dziś proponuje ciężarówkę, która na tym skorzysta. Stralis LNG Natural Power to w istocie cała gama modeli, obejmująca dwu i trzyosiowe podwozia o rozstawie osi od 4200 do 6300 mm oraz ciągnik siodłowy 4×2. Do napędu służy 6-cylindrowy silnik Cursor 8 o zapłonie iskrowym. Osiąga moc 330 KM. W ciągniku współpracuje wyłącznie z manualną, 16-biegową przekładnią ZF. W podwoziach dostępna jest również 6-biegowa, automatyczna skrzynia Allison 3200R, zintegrowana ze zwalniaczem.
- Nie spocznie
- DYSTRYBUCYJNE – Rynek
- Nowalijki, nowalijki
Wśród ciężarówek dystrybucyjnych niewiele się dzieje. Chyba, że zdarzy się wstrząs w postaci ostrzejszych przepisów o emisji spalin. Wówczas nowości sypią się jak z rękawa. Stało się tak, gdy nadeszła norma Euro 6. Stworzyła producentom wygodny pretekst, aby zmodernizować lekkie samochody w gamie modeli. Rzecz polega na tym, że ani nabywcy nie są w tym segmencie nadmiernie wymagający, ani sprzedaż porażająco duża. Nikt z wytwórców ciężarówek nie pakuje się więc w koszty, bez wyraźnej przyczyny.
- Nowalijki, nowalijki
- DYSTRYBUCYJNE – Prezentacja
- Dystrybucyjny komplet
Na dużych odległościach ładunki mogą być transportowane statkami, koleją lub drogą powietrzną, ale ostatnie kilometry zawsze pokonują w ciężarówkach dystrybucyjnych. Ich rola jest więc niezwykle ważna w prawidłowym funkcjonowaniu każdej wielomilionowej aglomeracji, małego miasta czy wsi. Brak ciężarówek dystrybucyjnych byłby łatwy do odczucia. W pierwszym dniu do sklepów nie dotarłyby gazety i świeże pieczywo. Po trzech dniach większość półek supermarketów byłaby pusta, a na stacjach benzynowych zaczęłoby brakować paliwa.
- Dystrybucyjny komplet
- DYSTRYBUCYJNE – Prezentacja
- W prostocie siła
Pojazdy ciężarowe Isuzu mają szansę mocniej zaznaczyć swoją obecność na polskim rynku. W ich sprzedaż zaangażował się Inter Cars. W Czosnowie jest już pierwszy salon sprzedaży. Ciężarówki Isuzu mają prostą i solidną konstrukcję, z minimalną ilością elektroniki, co zapewnia łatwą i niedrogą naprawę. Ich konstrukcja oparta jest na ramie, a silnik znajduje się nad osią przednią. Z przodu i z tyłu zastosowano resory piórowe, a na tylnej osi podwójne koła (tzw. bliźniaki).
- W prostocie siła
- PRODUKT – Zabudowy
- Nie tylko naczepy
Schmitz Cargobull jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku naczep chłodniczych. Czemu więc nie wykorzystać potencjału? Firma postanowiła zawalczyć o rynek zabudów chłodniczych. Obecnie w ofercie znajdują się zabudowy chłodnicze MKO oraz przyczepy AKO (z obrotnicą) i ZKO (z osiami centralnymi). Zabudowę MKO można z powodzeniem stosować na podwoziach wszystkich, uznanych producentów samochodów ciężarowych, z najlepszym efektem w pojazdach o dmc powyżej 12 ton.
- Nie tylko naczepy
- PRODUKT – Ogumienie
- Pogodzić ogień z wodą
Gdy w grę wchodzą lata doświadczeń, zapał i nowoczesne narzędzia, niemożliwe staje się możliwe. Niskie opory toczenia i długie przebiegi? Jasne! Trzecia generacja opon marki Continental daje użytkownikom, dokładnie to, czego oczekują. Współczesne opony użytkowe muszą łączyć w sobie cechy, które z pozoru wzajemnie się wykluczają. Dzięki najnowszym technologiom i wiedzy inżynierów Continentala udało się jednocześnie pogodzić niskie zużycie paliwa, wysokie przebiegi, krótką drogę hamowania na mokrych nawierzchniach oraz niski poziom hałasu.
- Pogodzić ogień z wodą
- Przegląd opon regionalnych
- Zróżnicowane potrzeby
Jak dobrać opony do transportu regionalnego i jak o nie zadbać, żeby jak najdłużej posłużyły, mówi Marcin Cywiński z firmy Continental Opony Polska Sp. z o.o.
- Zróżnicowane potrzeby
- PRODUKT – Cysterny
- Trudna dieta
Intensywna praca nad zwiększaniem wydajności transportu ma wyjątkowy wymiar w przypadku cystern paliwowych, gdzie niemal wszystko się jej sprzeciwia. Własności płynnego ładunku, który jest w dodatku potencjalnie niebezpieczny wymuszają stosowanie specjalnych rozwiązań. Zaczyna się już od kształtu zbiornika, dalekiego od prostopadłościanu oraz konieczności wyposażenia go w falochrony lub przegrody zapobiegające rozkołysaniu cieczy i w konsekwencji zachwianiu stabilnością pojazdu.
- Trudna dieta
- PRODUKT – Autostrada 2014
- Już za miesiąc Autostrada!
AUTOSTRADA i MASZBUD w tym roku mają wiele do zaoferowania. Przygotowano nowy konkurs dla operatorów koparek, dynamiczne pokazy maszyn i zapewniono mocne wsparcie merytoryczne. Zakres branżowy targów budownictwa drogowego, które odbędą się od 14 do 16 maja 2014 roku w Targach Kielce, to nie tylko sprzęt do budowy dróg – jak może wydawać się w pierwszej kolejności.
- Już za miesiąc Autostrada!
- PRODUKT – Sypialnie
- Skazani na „kurnik”?
Kabiny sypialne umieszczane na dachach samochodów dostawczych cieszą się w naszym kraju ogromną popularnością. Czasami jednak zamontowanie tzw. „kurnika” nie jest możliwe. Wówczas można sięgnąć po rozwiązania alternatywne. W Polsce nie brakuje firm, które specjalizują się w transporcie międzynarodowym i wykorzystują przy tym właśnie samochody dostawcze. Lekkie, pozbawione tachografów pojazdy świetnie sprawdzają się przede wszystkim wszędzie tam, gdzie liczy się szybki czas dostawy.
- Skazani na „kurnik”?
- PRODUKT – Ogrzewanie
- Ogrzać busa
Przygotowanie samochodu dostawczego do międzynarodowych tras nie kończy się na montażu odpowiedniej konstrukcji sypialnej. Konieczny jest zakup ogrzewania postojowego, które pozwoli na wypoczynek w przyjemnym cieple niezależnie od pory roku. W transporcie długodystansowym samochody pokroju Opla Movano, Mercedesa Sprintera czy Citroëna Jumpera często przekształcane są w prawdziwe domy na kołach. W zamontowanych na dachach kabinach można się wygodnie wyspać, a schowki kryją ubrania wystarczające na trzy tygodnie jazdy bez prania.
- Ogrzać busa
- MAGAZYN – Dostawczak z odzysku
- Stan igła
Maciej Kapuściński z Ostrowa Wielkopolskiego jest tzw. „busiarzem”. Przemierza Europę w samochodzie dostawczym, sypiając w „kurniku” i ciesząc się wolnością gwarantowaną przez dmc poniżej 3,5 tony. Takich kierowców jak pan Maciej są w Polsce tysiące, ale to właśnie on może pochwalić się wyjątkowym samochodem – 17-letnim Mercedesem w stanie po prostu idealnym.
- Stan igła
- ROLNICZE – Agrotech
- Zgodnie z przewidywaniami
W marcu odbyły się w Kielcach targi Agrotech i Las-Expo. Połączone imprezy zgromadziły ok. 600 wystawców i prawie 60 tys. zwiedzających. Duże zainteresowanie targami nikogo nie zaskoczyło. Choć pierwsze pieniądze dla rolników z nowej pespektywy finansowej na lata 2014-2020 mają popłynąć dopiero w przyszłym roku, wielu z nich już teraz chce zapoznać się z ofertą producentów, aby jak najlepiej sprecyzować swoje potrzeby.
- Zgodnie z przewidywaniami