#ad
Truck & Van – 2014/2

Truck & Van – 2014/2

Spis treści wydania

  1. Wydarzenie – YETD 2014
    1. Mało pali, bo trenuje
      Rusza szósta edycja konkursu YETD Scanii. Wyłoni najlepszych, młodych kierowców w Europie. Korzyści odniosą nie tylko uczestnicy, ale każdy, kto daje im pracę. Rywalizacja to znakomita szkoła. W starciu o zwycięstwo wiedza i umiejętności utrwalają się niepostrzeżenie. W konkursie Young European Truck Driver o to chodzi. Miejsce na podium jest jedno, ale wygrywa każdy kierowca. Więcej wie i lepiej jeździ.
  2. Wydarzenie – Spotkania branżowe
    1. Strefa Metanu na GasShow 2014
      Czy CNG dalej się opłaca? Jakie korzyści osiągnie firma, gdy jej pojazdy będzie zasilać gaz ziemny? Czy w Polsce sprawdzają się auta na metan? Na te i inne pytania można uzyskać odpowiedź, odwiedzając w dniach 5-6 marca „Strefę Metanu” na Międzynarodowych Targach GasShow 2014.
  3. Wydarzenie – Gala Mistrzów Warsztatu
    1. Wszyscy na start!
      Wielki Rajd, czyli konkurs, którego zwieńczeniem jest Gala Mistrzów Warsztatu, cieszył się w zeszłym roku dużym zainteresowaniem klientów Inter Cars SA. Nie mogłoby go więc zabraknąć i w tym roku.
  4. Wydarzenie – TTM 2014
    1. Mistrz może być tylko 1!
      Wielkimi krokami zbliża się najważniejsze spotkanie branży motoryzacyjnej w Polsce i tej części Europy. Już w marcu, w samym sercu Poznania, będzie można zobaczyć najnowszą ofertę m.in. sprzętu do napraw, diagnostyki, narzędzi, akcesoriów, wyposażenia czy części zamiennych.
  5. Dystrybucyjne – Prezentacja
    1. Nie komplikować
      Iveco Eurocargo bezboleśnie pogodziło się z Euro 6. Podobnie jak Stralis potrzebuje tylko katalizatora HI-eSCR, aby spełnić nową normę. Układ recyrkulacji spalin EGR okazał się zbędny, a to upraszcza budowę i obsługę silnika. W Eurocargo nadal stosowane są znane użytkownikom jednostki z rodziny Tector. Wydajne i oszczędne.
  6. Dystrybucyjne – Test
    1. Relaks w pracy
      DAF LF zawsze cieszył się dobrą opinią. Tu nie trzeba się do niczego przyzwyczajać. Wystarczy wsiąść i jechać. Sprawdzamy, jak wypada najnowsza generacja holenderskiego bestselera dystrybucyjnego podporządkowana normie Euro 6. Do testów otrzymaliśmy model LF 250 o dmc 16 t, z rozstawem osi 5350 mm. Jako źródło napędu wybrano 6-cylindrowy silnik Paccar PX-7 o pojemności 6,7 dm3, zapewniający moc 253 KM i maksymalny moment 950 Nm w zakresie 1100÷1800 obr/min.
  7. Rozmowa – Michał Wiśniewski
    1. Mamy serwisy i zamierzamy je wykorzystać
      Już po raz trzeci marka Isuzu próbuje mocniej zaistnieć na naszym rynku. Tym razem w sprzedaż pojazdów zaangażowała się firma Inter Cars. O tym, dlaczego tym razem ma się udać, mówi Michał Wiśniewski, do niedawna dyrektor zarządzający Feber, od stycznia szef sprzedaży pojazdów Isuzu w Grupie Inter Cars.
  8. Produkt – Zasilanie gazowe
    1. Niezrównoważony rozwój
      Wprowadzenie akcyzy na CNG wstrząsnęło tym i tak wątłym rynkiem. Jednak gaz niejedną ma postać i w transporcie nadal może wypracować oszczędności. Od 1 listopada 2013 r. sprężony gaz ziemny został obłożony akcyzą w wysokości 11,04 zł za gigadżul (GJ). Zakończył się okres ochronny, na jaki zgodziła się Unia Europejska w 2007 r., a polskie Ministerstwo Finansów nie wykazało zainteresowania jego wydłużeniem. Postulowali je użytkownicy i propagatorzy tego ekologicznego paliwa.
  9. Produkt – Cysterny
    1. Gaz w obrocie
      Rola gazu, jako paliwa alternatywnego wobec ropy naftowej, będzie wzrastać. W ślad za tym pójdzie zapotrzebowanie na specjalistyczne środki transportu. Użytkownicy cystern są skupieni najczęściej na ich podstawowych, charakterystycznych własnościach. Pierwsza na liście priorytetów jest niska masa własna pojazdu, a zaraz za nią duża pojemność zbiornika.
  10. Produkt – Agregaty chłodnicze
    1. Ekologiczne delikatesy
      Sainsbury, brytyjska sieć sklepów, przeprowadza testy ekologicznej naczepy chłodzonej dwutlenkiem węgla. Stosowanie nowej technologii może ograniczyć emisję CO2 o 70 tys. ton. To tak, jakby z dróg zniknęło 34 tys. samochodów.
  11. Produkt – Ogumienie
    1. Opony wielokrotnego użytku
      Bieżnik to zaledwie 15% opony, gdy się zużyje, pozostaje 85%, które można ponownie wykorzystać, pod warunkiem, że nie zapomnimy o odpowiednim traktowaniu opony podczas eksploatacji. Niektórzy producenci opon zachęcają do korzystania z czterech etapów życia opony (nowa opona, pogłębianie, bieżnikowanie i ponowne pogłębianie).
      W ten sposób można wydłużyć okres eksploatacji jednej opony nawet o 150%, dopłacając około 60% wartości nowej opony.
    2. Jedni widzą w zużytych oponach śmieci, my widzimy pieniądze
      O tym, czy korzystanie z opon bieżnikowanych się opłaca i dlaczego warto dbać o karkasy, rozmawiamy z Marcinem Cywińskim z działu opon użytkowych Continental Opony Polska Sp. z o.o.
  12. Obsługa– Oświetlenie
    1. Sprawdź światła!
      Do największej liczby wypadków w przeliczeniu na liczbę pojazdów w ruchu dochodzi po zapadnięciu zmroku. Nic dziwnego. Z badań przeprowadzonych przez ITS wynika, że prawidłowe ustawienie reflektorów ma tylko kilka procent pojazdów. Stan oświetlenia pojazdów budzi wiele zastrzeżeń. W nocy nie tylko dochodzi do kilkukrotnie większej liczby wypadków w przeliczeniu na jeden pojazd w ruchu niż za dnia, ale wypadki są też znacznie poważniejsze w skutkach.
  13. Dostawcze – Test
    1. Bahama yellow?
      Blisko, ale jednak nie. Fiorino nosi barwy kurierskie, które nie występują w standardowej palecie kolorów. Za to pakiet Adventure można brać prosto z półki. Żółty, mały Fiat zawsze rozsiewa pozytywne wibracje. Nieważne, o jakim modelu mowa. Fiorino ma jeszcze tę zaletę, że może zabrać dużą paczkę. Baaardzo dużą. Tak dużą, że bez paleciaka nie podchodź!
  14. Magazyn – Dakar
    1. 00:03:11
      Nieodpowiednie ciśnienie w oponach może przysporzyć sporo kłopotów. Nie tylko powoduje większe zużycie paliwa, ale również skraca życie oponie i zwiększa ryzyko wypadku. Choć wszyscy o tym wiedzą, nadal nie każdy pamięta o codziennej obsłudze pojazdu, nie mówiąc już o regularnym sprawdzaniu ciśnienia w oponach.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!