#ad
Truck & Van – 2014/10

Truck & Van – 2014/10

Spis treści wydania

  1. Wydarzenie – IAA Hanower
    1. Światy równoległe
      Rozwój ciężarówek przebiega wielotorowo. Niektóre pomysły splatają się ze sobą, ścieżka innych biegnie bokiem. Targi pojazdów użytkowych IAA, odbywające się w Hanowerze na przełomie września i października błyszczały nie tyle premierami, co feerią mniejszych i większych udoskonaleń.
  2. Wydarzenie – The Drivers’ Fuel Challenge
    1. Zawody w oszczędzaniu
      Już po raz drugi Volvo Trucks przeprowadziło konkurs na najekonomiczniejszego kierowcę. Zanim jednak zawodnicy z różnych zakątków świata spotkali się podczas finału w Szwecji, musieli pokonać swoich rywali w kraju i regionie.
  3. Wydarzenie – Rozwój
    1. 70 lat wyzwań
      Ciągłe inwestowanie w najnowsze technologie to strategia firmy Hiab, która dobrze się sprawdza od 70 lat. Nowoczesna montażownia w Stargardzie Szczecińskim oraz zaawansowany proces zabezpieczania przed korozją mają jeszcze bardziej zbliżyć producenta do klientów.
  4. Wydarzenie – Targi Inter Cars
    1. Targi jubileuszy
      Blisko 200 wystawców, 40 tysięcy gości, prezentacje, szkolenia
      i rozmowy biznesowe, a także świetna zabawa przy ryku
      potężnych silników aut sportowych. 14. targi części zamiennych,
      narzędzi i wyposażenia warsztatów nikogo nie zawiodły.
  5. Wydarzenie – Optifuel Challenge 2014
    1. Ekonomicznie, czyli sprawnie
      Przede wszystkim: przewidywać! Ale bez odpowiedniej wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii stosowanych w pojazdach ciężarowych trudno dzisiaj mówić o oszczędzaniu. Dlatego coraz bardziej popularne konkursy, które przez rywalizację mobilizują kierowców do poznania nie tylko techniki jazdy, ale również nowoczesnych technologii, mają ogromne znaczenie.
  6. Długodystansowe – Test
    1. Magia V8
      Wysokie osiągi zwykle kojarzą się z dużym zużyciem paliwa. Nic bardziej mylnego. Scania R 580 V8 Streamline potrafi być oszczędna, a do tego zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy! Na ten test czekaliśmy z niecierpliwością. Mocny silnik, nowoczesny układ napędowy i topowe wyposażenie. To cechy, które sprawiają, że praca kierowcy nie jest już tylko pracą, a ciężarówka zwykłym środkiem transportu. Scania R 580 V8 Streamline pozwala czuć się prawdziwym królem szos.
  7. Autobusy – IAA Hanower
    1. Autobusy i reszta
      Specjalizacja w transporcie powoduje, że pojazdy do przewozu ludzi coraz dalej odbiegają od tych do transportu towarów. Producenci autobusów separują się we własnej niszy, czego wyrazem była ich osłabiona reprezentacja na wystawie IAA. Być może zawiniły odbywające się niespełna miesiąc później w Madrycie Międzynarodowe Targi Autobusów i Autokarów FIAA. Może jest to tylko wyraz wahań koniunktury, charakterystycznych dla rynku autobusowego.
  8. Autobusy – Prezentacja
    1. Efekt fitness
      W samo południe, 24 września 2014 r. podczas wystawy IAA w Hanowerze zadebiutował nowy Solaris Urbino. Skonstruowany od podstaw, lepiej odpowiada na potrzeby pasażerów i przewoźników. Drzwi są szersze i wyższe, większa jest powierzchnia niskiej podłogi oraz liczba miejsc dostępnych z jej poziomu: w modelu 12-metrowym dochodzi do 16, w przegubowym do 24. Zwiększenie liczby nisko położonych siedzeń było możliwe m.in. dzięki umieszczeniu zbiorników paliwa na nadkolach.
  9. Autobusy – Używane
    1. Zakup używanego autobusu. Szybko i w dobrej cenie
      Pod koniec letniego sezonu turystycznego większość przewoźników zadaje sobie pytanie, jak powiększyć flotę? Niezależnie od tego, czy szukacie starszych autobusów, czy rozważacie zakup nowego z drugiej ręki, warto skonsultować się z profesjonalnym sprzedawcą z wieloletnim doświadczeniem i kontaktami w całej Europie.
  10. Produkt – Ogrzewanie
    1. Cieplej, gdy zimniej
      Podróż autobusem wczesnym, zimowym rankiem do najprzyjemniejszych raczej nie należy. Chyba, że wprost z przystanku można wsiąść do ciepłego wnętrza. Od samego początku istnienia komunikacji publicznej za ciepło w autobusach odpowiadały nagrzewnice i konwektory. Do dziś jest to rozwiązanie bezsprzecznie najlepsze. Ma jednak zasadniczą wadę – do ogrzania wnętrza pojazdu potrzebny jest uruchomiony silnik i czas.
  11. Produkt – Ogumienie
    1. Na czasie
      Autobusy przez producentów ogumienia były traktowane po macoszemu. Teraz to się zmienia. Przewozy ludzi i rzeczy to dwie, dość odległe dziedziny transportu. Łączy je tylko nawierzchnia, różni prawie wszystko. Dlaczego więc w ofercie firm oponiarskich tak mało dzieje się w tym segmencie? Autobusy w dużej mierze muszą korzystać z opon skonstruowanych dla pojazdów ciężarowych, przez co ich potrzeby nie do końca są zaspokajane.
  12. Dystrybucyjne – Prezentacja
    1. Na sztywno
      DAF wiedzie prym w ciągnikach siodłowych. Nową gamą modeli chce również umocnić się w segmencie podwozi, zarówno w dystrybucji, sektorze komunalnym i budowlanym, jak i w transporcie regionalnym oraz długodystansowym. Europejski rynek samochodów ciężarowych o dmc ponad 16 t zdominowały ciągniki siodłowe. W ubiegłym roku stanowiły one 65% sprzedaży. Jednak pozostałe 35% to również olbrzymi rynek, liczący 85 300 pojazdów.
  13. Dostawcze – Prezentacja
    1. Szlif
      Kolejna generacja czy zaawansowany lifting? Fiat zaprezentował na hanowerskich targach IAA nową wersję modelu Dobl`o. Ma być oszczędniej, mocniej i pojemniej. Dla bardziej dociekliwych namiastką tego, jak może wyglądać nowe wcielenie Doblo były znane już wcześniej wizerunki samochodu Dodge Ram ProMaster City, czyli amerykańskiego odpowiednika Fiata Doblo. I trzeba przyznać, że niecierpliwcy dużo się nie pomylili.
  14. Dostawcze – Test
    1. Dla starych znajomych. Mercedes Sprinter
      Kto raz spróbował Mercedesa, często nie ma ochoty na eksperymenty, a firma wspiera wiernych klientów. Najnowszy Sprinter zmienił się, ale nie na tyle, żeby odstraszać nabywców, którzy przyzwyczaili się do poprzednika. Sylwetka i wyposażenie wnętrza zostały zmodernizowane, lecz tylko tak, aby dać nabywcom sygnał: trzymamy rękę na pulsie.
  15. Historia – Żubr A80
    1. Żubr jest tylko w Nowej Soli
      Żubr A80 stanowił prawdziwy kamień milowy w historii polskiej motoryzacji, będąc pierwszą naszą ciężarówką o tak dużej ładowności. Problem jednak w tym, że przez wiele lat znalezienie odrestaurowanego egzemplarza tego pojazdu było niemożliwe. Teraz to się zmieniło. Przyczynili się do tego miłośnicy ciężarówek z Nowej Soli. W wakacyjnym numerze prezentowaliśmy Jelcza serii 300 pierwszej generacji, który wyjechał z fabryki w 1969 roku. Pomimo zaawansowanego wieku, opisywany pojazd był w idealnym stanie zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Jak to możliwe?

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!