#ad
Truck & Van – 2013/9

Truck & Van – 2013/9

Spis treści wydania

  1. Długodystansowe – Test
    1. Ze smakiem
      Stralis Hi-Way zbiera punkty za wygląd. Jeszcze więcej oferuje przy bliższym poznaniu. Aby wypróbować nowe Iveco, stworzyliśmy typowy, nowoczesny zestaw o zasięgu ogólnoeuropejskim. Do dwuosiowego ciągnika z silnikiem o mocy 460 KM dołączyliśmy naczepę Kässbohrer z najnowszej, limitowanej edycji przygotowanej na 120-lecie firmy.
  2. Autobusy – Design
    1. Żegluga szosowa
      Spór o kształt autobusu toczył się bardzo długo. Teraz wygląda, że wszyscy się zgodzili: musi mieć w sobie pierwiastek piękna. Zaważyły dwa argumenty. Umiemy już coraz lepiej projektować przedmioty ładne, bez naruszania ich cech funkcjonalnych. Ponadto piękno ma wymierną wartość. Może zapewnić sukces producentowi, a potem użytkownikowi autobusu.
  3. Autobusy – Napędy alternatywne
    1. Żyjmy dłużej, żyjmy ciszej
      Komunikacja miejska jest formą opieki nad społeczeństwem. Musi współbrzmieć z jego potrzebami, także zdrowotnymi. Alternatywne źródła napędu do autobusów są potrzebne już teraz.
  4. Autobusy – Prezentacja
    1. Coraz większy potencjał
      Solaris planuje zainwestować ponad 14 mln zł w rozbudowę jednej ze swoich fabryk w Środzie Wielkopolskiej. Dzięki tym nakładom firma zwiększy swoje zdolności produkcyjne w zakresie budowy i konstrukcji stalowych pojazdów komunikacji publicznej i wykształci nowych pracowników. Rozbudowa zakładu w Środzie Wlkp. rozpoczęła się w połowie lipca i zakończy się w listopadzie br. W efekcie dotychczasowa hala produkcyjna o powierzchni 4,5 tys. m2 powiększy się do 7,1 tys. m2. Ponad 1000 m2 zyskają również pomieszczenia socjalno-biurowe.
    2. Długodystansowy Chińczyk
      W czerwcu br. odbyły się pierwsze w Polsce testy elektrycznego autobusu BYD eBUS-12. Nowy pojazd spełnia wymagania miejskiej eksploatacji i zapewnia duże oszczędności. Chiński koncern BYD (Build Your Dreams) nie jest jeszcze w Polsce zbyt popularny, choć można już było o nim usłyszeć przy okazji premiery elektrycznego samochodu osobowego e6. To jeden z największych na świecie dostawców zaawansowanych rozwiązań w zakresie wytwarzania i magazynowania energii elektrycznej.
    3. Jutro będzie prąd
      Volvo optuje za hybrydami i napędem elektrycznym. Jeśli gaz, to jako źródło prądu w elektrowni, nie paliwo dla silnika autobusu. Taką wizję przyszłości nakreślił Erland Morelissen podczas wrześniowej prezentacji Volvo 7900 Hybrid w fabryce we Wrocławiu. Morelissen jest dyrektorem zespołu hybryd w Volvo Bus Corporation. Uważa, że komunikacja publiczna będzie opierać się na autobusach o zróżnicowanym napędzie.
    4. CNG nie tylko po mieście
      Firma Auto-CUBY z Gościcina w województwie pomorskim, znany polski producent autobusów turystycznych i miejskich z homologacją do 5,5 ton dmc, jako jeden z nielicznych produkuje i z powodzeniem sprzedaje w całej Europie autobusy miejskie City Line na bazie Mercedesa Sprintera. W tym sezonie Auto-CUBY przygotowało całkowicie nową konstrukcję miejskiego autobusu. Nowy pojazd serii City może mieć obniżoną podłogę (tzw. Low Floor) zarówno w przedniej, jak i w tylnej części.
  5. Produkt – Ogumienie
    1. Autobusowe trio
      Pod koniec czerwca Continental pokazał nową gamę opon dla transportu pasażerskiego, która zapoczątkowała wprowadzanie na rynek produktów premium trzeciej generacji. W nowej rodzinie opon autobusowych są zarówno dedykowane komunikacji miejskiej – Conti Urban, jak również transportowi międzymiastowemu i regionalnemu – Conti CityPlus oraz autobusom dalekobieżnym – Conti Coach.
  6. Przegląd opon autobusowych
    1. Jak nowe
      Bieżnikowanie opon wydłuża ich życie, na czym korzysta użytkownik i środowisko. Goodyear poszerzył więc swoją ofertę o opony do autokarów w wersji bieżnikowalnej.
  7. Produkt – Ogrzewanie
    1. W sam raz
      Nikt nie lubi, gdy jest gorąco, ale dopiero zimno potrafi dokuczyć. Dlatego niezależne ogrzewanie w autobusach to standard. Z przenikliwego zimna, które w naszym klimacie zdarza się dość często, pasażerowie chcą wsiadać do nagrzanego wnętrza. Aby było to możliwe, w pojeździe musi być zamontowane niezależne ogrzewanie, które jeszcze przed wyruszeniem w trasę ogrzeje przestrzeń pasażerską.
  8. Produkt – Naczepa
    1. Jeszcze więcej!
      Przy silnej konkurencji i niełatwym rynku, warto inwestować w rozwiązania dopasowane do potrzeb i oczekiwań klientów. Doskonale wie o tym belgijski producent naczep specjalistycznych Faymonville, który na jedno z miejsc swojej działalności wybrał Goleniów. Od kilku miesięcy działa tam nowa hala końcowego montażu oraz profesjonalny serwis naczep, będące uzupełnieniem wcześniejszych realizacji.
  9. Budowlane – Test
    1. Wysoka poprzeczka
      Jeszcze do niedawna pojazdy budowlane kojarzyły się ze słabym komfortem jazdy, kiepską ergonomią i surowym wnętrzem. Od kilku lat to się jednak zmienia. „Równanie w górę”, czyli do poziomu samochodów wykorzystywanych w transporcie długodystansowym wydaje się jak najbardziej zasadne. Kierowca betonomieszarki czy wywrotki operuje w trudnych warunkach terenowych, manewruje na ograniczonej przestrzeni, często wchodzi i wychodzi z kabiny.
  10. Wydarzenie – MB All Stars Experience
    1. Gwiazdy na żywo
      Rzadko nadarza się okazja, by w jednym miejscu i czasie można było sprawdzić całą gamę pojazdów użytkowych, zwłaszcza w ekstremalnych warunkach. Takiemu celowi przyświecała impreza Mercedes-Benz All Stars Experience. Gwiazdy zabłysnęły… na płytach poślizgowych i w błocie. Przez cztery dni klienci i kontrahenci mieli okazję sprawdzić „na żywo” całą gamę użytkowych pojazdów Mercedes-Benz i to nie tylko w warunkach pracy, ale i w ekstremalnych sytuacjach.
  11. Dostawcze – Prezentacja
    1. Pod dyktando
      Opracowując Transita Custom, Ford postanowił zapytać najbardziej zainteresowanych – potencjalnych użytkowników – czego im brakuje w jednotonowych furgonach. Na tej podstawie wprowadzono udogodnienia w przedziale ładunkowym, które poprawiły jego funkcjonalność. Podczas prac nad Transitem Custom starano się stworzyć przestronną ładownię. Wiele uwagi poświęcono konstrukcji przegrody oraz ścian bocznych, dzięki czemu udało się opracować optymalny
      kształt i rozmiar przedziału towarowego.
  12. Dostawcze – Test
    1. Podatek od wzbogacenia
      Łatwiej wiedzieć, co dobre, gdy nie trzeba liczyć wydatków. Porównujemy wyjątkowe wersje Berlingo i Caddy, które mogą zakasować każdego „crossovera”. Citroën należy do pionierów i… liderów w swoim segmencie! Volkswagen zjawił się ze zwłoką, za to miał „twarde dowody” na swoją przewagę w postaci dużej ładowni i wysokiej ładowności. W gronie małych dostawczaków był tym ponurym, ale niezawodnym. Citroën zachęcał wdziękiem, a silniki miał wcale nie gorsze.
  13. Magazyn – Master Truck
    1. Każdego coś przyciąga
      Zlot Master Truck staje się miejscem spotkań nie tylko fanów tuningu, ale w ogóle motoryzacji. Zamiłowanie do życia w drodze łączy wielu ludzi. Zlot odbywający się od trzech lat w nowym miejscu, na aeroklubowym lotnisku w Polskiej Nowej Wsi koło Opola wzbogaca swoją formułę. Przybywają różnorodne pojazdy, a coraz więcej ekspozycji ma charakter komercyjny. Tegoroczna, dziewiąta edycja miała miejsce w upalny weekend 19-21 lipca.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!