Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
W ramach rozwoju gamy akcesoriów doposażających pojazdy ciężarowe, POMMIER powiększyło swoją ofertę proponując nowe podpory pneumatyczne PTS 50. Innowacja w dziedzinie bezpieczeństwa i zdrowia kierowców Nowe podpory PTS 50 są przeznaczone do podpierania przedniej części naczepy odłączonej od ciągnika, umożliwiając jej unieruchomienie oraz bezpieczne przeprowadzenie załadunku/rozładunku. Model uniwersalny można dopasować do większości naczep (skok 280 mm), podpory PTS 50 są lżejsze (do 15 kg względem konkurencji) i manewrowanie nimi jest łatwiejsze i szybsze: wystarczy 5 sekund w porównaniu do około 5 minut w przypadku innych podpór dostępnych na rynku. Jedną z cech nowych ergonomicznych podpór jest brak korby oraz mechanizmu śruby z nakrętką, najbardziej wrażliwych elementów tradycyjnych podpór. Poza oszczędnością czasu podczas wykonywania operacji rozkładania/składania dwóch podpór, brak korby wyraźnie poprawia bezpieczeństwo oraz zdrowie kierowców, a w związku z tym ogranicza uciążliwość, ryzyko zranienia, RSI oraz liczbę zwolnień chorobowych. Dodatkowo, podpory te gwarantują przedsiębiorcy pozostanie w zgodzie z przepisami dotyczącymi ochrony pracowników. Ergonomiczne i proste rozwiązanie dla większego bezpieczeństwa Aby maksymalnie ułatwić rozkładanie, podpory sterowane są za pomocą dwóch przycisków usytuowanych na jednej z dwóch podpór (zwanej "master") i mogą być zamocowane z każdej strony pojazdu. Przyciski te umożliwiają rozłożenie oraz zablokowanie zestawu ciągu zaledwie kilku sekund. Podpory, bez własnego silnika, połączone są ze sobą za pomocą przewodów pneumatycznych, tworząć zestaw gotowy do instalacji. Obsługa jest prosta i intuicyjna. Wystarczy, że kierowca będzie postępował zgodnie z procedurą rozkłądania podpór i zabezpieczania przed uniesieniem w momencie oparcia o nie naczepy (w pozycji odczepionej), uniemożliwiając tym samym przechylenie naczepy. Ponieważ podpory PTS 50 pozostają na tej samej wysokości, co w momencie rozłożenia, kierowcy mogą bezpośrednio wykonać manewr cofania, mając pewność, że naczepa będzie na odpowiedniej wysokości. Solidna konstrukcja PTS 50, zaprojektowano tak, aby były najsolidniejszymi na rynku podporami do naczep, posiadają certyfikat wytrzymałości do 25 ton. Ponadto są wyprodukowane z wysokiej jakości komponentów pneumatycznych (ISO 9001: 2008) oraz zabezpieczone podkładem na bazie fosforanu cynku i pomalowane wysokiej jakości lakierem samochodowym. Podpory PTS 50 posiadają 5 letnią gwarancję na komponenty metalowe oraz 2 letnią na komponenty pneumatyczne. Podpory na licznych zaletach Usunięcie korb z podpór umożliwiło zmniejszenie przestrzeni między naczepami na parkingach oraz zainstalowania pełnej obudowy wokół podpór, aby poprawić aerodynamikę (przepływ strumienia powietrza). Ponadto nie ma konieczności instalowania szerokich drzwiczek dostępu do korby manewrowania podporami. Dodatkowo, podpory posiadają zabezpieczenie przed unieruchomieniem naczepy w przypadku braku zasilania sprężonym powietrzem. Mechanizm ten można uruchomić ręcznie. W końcu, zmniejszenie masy podpór umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.
W ramach rozwoju gamy akcesoriów doposażających pojazdy ciężarowe, POMMIER powiększyło swoją ofertę proponując nowe podpory pneumatyczne PTS 50.
Innowacja w dziedzinie bezpieczeństwa i zdrowia kierowców
Nowe podpory PTS 50 są przeznaczone do podpierania przedniej części naczepy odłączonej od ciągnika, umożliwiając jej unieruchomienie oraz bezpieczne przeprowadzenie załadunku/rozładunku.
Model uniwersalny można dopasować do większości naczep (skok 280 mm), podpory PTS 50 są lżejsze (do 15 kg względem konkurencji) i manewrowanie nimi jest łatwiejsze i szybsze: wystarczy 5 sekund w porównaniu do około 5 minut w przypadku innych podpór dostępnych na rynku.
Jedną z cech nowych ergonomicznych podpór jest brak korby oraz mechanizmu śruby z nakrętką, najbardziej wrażliwych elementów tradycyjnych podpór.
Poza oszczędnością czasu podczas wykonywania operacji rozkładania/składania dwóch podpór, brak korby wyraźnie poprawia bezpieczeństwo oraz zdrowie kierowców, a w związku z tym ogranicza uciążliwość, ryzyko zranienia, RSI oraz liczbę zwolnień chorobowych. Dodatkowo, podpory te gwarantują przedsiębiorcy pozostanie w zgodzie z przepisami dotyczącymi ochrony pracowników.
Ergonomiczne i proste rozwiązanie dla większego bezpieczeństwa
Aby maksymalnie ułatwić rozkładanie, podpory sterowane są za pomocą dwóch przycisków usytuowanych na jednej z dwóch podpór (zwanej „master”) i mogą być zamocowane z każdej strony pojazdu. Przyciski te umożliwiają rozłożenie oraz zablokowanie zestawu ciągu zaledwie kilku sekund. Podpory, bez własnego silnika, połączone są ze sobą za pomocą przewodów pneumatycznych, tworząć zestaw gotowy do instalacji.
Obsługa jest prosta i intuicyjna. Wystarczy, że kierowca będzie postępował zgodnie z procedurą rozkłądania podpór i zabezpieczania przed uniesieniem w momencie oparcia o nie naczepy (w pozycji odczepionej), uniemożliwiając tym samym przechylenie naczepy. Ponieważ podpory PTS 50 pozostają na tej samej wysokości, co w momencie rozłożenia, kierowcy mogą bezpośrednio wykonać manewr cofania, mając pewność, że naczepa będzie na odpowiedniej wysokości.
Solidna konstrukcja
PTS 50, zaprojektowano tak, aby były najsolidniejszymi na rynku podporami do naczep, posiadają certyfikat wytrzymałości do 25 ton. Ponadto są wyprodukowane z wysokiej jakości komponentów pneumatycznych (ISO 9001: 2008) oraz zabezpieczone podkładem na bazie fosforanu cynku i pomalowane wysokiej jakości lakierem samochodowym. Podpory PTS 50 posiadają 5 letnią gwarancję na komponenty metalowe oraz 2 letnią na komponenty pneumatyczne.
Podpory na licznych zaletach
Usunięcie korb z podpór umożliwiło zmniejszenie przestrzeni między naczepami na parkingach oraz zainstalowania pełnej obudowy wokół podpór, aby poprawić aerodynamikę (przepływ strumienia powietrza). Ponadto nie ma konieczności instalowania szerokich drzwiczek dostępu do korby manewrowania podporami.
Dodatkowo, podpory posiadają zabezpieczenie przed unieruchomieniem naczepy w przypadku braku zasilania sprężonym powietrzem. Mechanizm ten można uruchomić ręcznie.
W końcu, zmniejszenie masy podpór umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
16 czerwca 2025
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, [...]
30 kwietnia 2024
Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.
29 lutego 2024
Renault - symbol francuskiej inżynierii motoryzacyjnej, który zyskuje uznanie na całym świecie, łącząc w sobie wysoki komfort jazdy, nowoczesność i [...]
20 października 2025
20 października 2025
22 września 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!