#ad
Truck & Van – 2023/2

Truck & Van – 2023/2

Spis treści wydania

  1. Rynek – Pojazdy ciężarowe
    1. Podaż w tyle
      Początek 2022 roku dla wszystkich był wstrząsający. Po dwóch latach pandemii nagle musieliśmy się zmierzyć z wojną za naszą wschodnią granicą. Jak za machnięciem czarodziejskiej różdżki jeden gigantyczny problem wyparł drugi.
    2. Elektryzujący rok
      Miniony rok rozpoczął się dla IVECO wielką zmianą. Już 1 stycznia z koncernu CNH Industrial została wydzielona Grupa Iveco. Spółka, która już dwa dni później zadebiutowała na giełdzie w Mediolanie i skupia pod swoim szyldem znane w Europie marki produkujące autobusy (IVECO Bus i Heuliez), ciężarówki i auta dostawcze (Iveco, Astra, Magirus), pojazdy wojskowe IDV oraz silniki i układy napędowe FPT. Wszystko finansowo spina Iveco Capital.
    3. Daimler Truck Polska podsumowuje i planuje
      Pomimo wielu wyzwań związanych m.in. z opóźnieniami w dostawach czy wojną w Ukrainie, Daimler Truck Polska ponownie odnotował rekordowe wyniki sprzedaży i wzrost udziału w rynku. Ten rok przyniesie na krajowy rynek kilka premierowych modeli – wszystkie elektryczne.
  2. Produkt – Naczepy
    1. Lekko z kontenerem
      Transport kontenerowy stawia przed naczepami wysokie wymagania. Czy można pogodzić niską masę własną z wytrzymałością i wszechstronnością? Fliegl zna odpowiedź.
  3. Zarządzenie – Telematyka
    1. Jak i ile można zaoszczędzić na paliwie dzięki telematyce
      Obecnie, jak nigdy dotąd, oszczędności są na miarę złota. Gdzie ich szukać? Jakie kroki podjąć, żeby obniżyć wydatki na paliwo?
  4. Budowlane – Bauma 2022
    1. Rozmaicie
      Elektryfikacja transportu budowlanego? Bauma nie dała jasnej odpowiedzi.
  5. Długodystansowe – LNG
    1. 500 KM w LNG
      Volvo wprowadza na rynek nowy, mocniejszy silnik gazowy, który może być zasilany skroplonym biogazem.
  6. Technika – Scania Winter 2023
    1. Cała na biało
      Scania zimy się nie boi, wszak zrodziła się w miejscu, gdzie śnieg, lód i mróz są standardem przez dużą część roku. By pokazać swoje zimowe oblicze, Scania zaprasza klientów oraz przedstawicieli prasy na cykliczne wydarzenie Scania Winter, organizowane w norweskim kurorcie Trysil.
  7. Dostawcze – Prezentacja
    1. Pomiędzy
      ID. Buzz Cargo pod względem własności użytkowych bliżej do Caddy niż do Transportera, choć czasami parę centymetrów więcej robi różnicę. Jako miejski dostawca wydaje się idealny, tym bardziej, że będzie świetną reklamą dla każdego biznesu. Podobieństwa do kultowego T1 nie są przypadkowe.
  8. Dostawcze – Test
    1. Pojedynek z legendą
      Wół roboczy czy limuzyna? Producenci starając się pogodzić te dwa światy, mogą się zagubić. Kompromisy rzadko wychodzą i kogoś satysfakcjonują. Jak to wypadło w przypadku Hiluxa? Sprawdziliśmy go i na autostradzie, i w terenie.
    2. Ciągle świeży
      MAN TGE zadomowił się na rynku i ulicach na tyle, że całkiem się opatrzył. Jego widok nie wzbudza już takiego poruszenia jak 5 lat temu, gdy wraz z Crafteremi Sprinterem otwierał nowy rozdział w stylistyce samochodów dostawczych. Pojawiało się więcej ledów, nowoczesna linia i rozwiązania żywcem przeniesione z osobówek. Te zabiegi spowodowały, że TGE nadal wygląda bardzo świeżo i nie musi się zmieniać.
  9. Osobowe – Prezentacja
    1. Elektryk na benzynę
      Jak zjeść ciastko i mieć ciastko…? Nissan wpadł na rozwiązanie, które pozwala delektować się jazdą elektrykiem i jednocześnie tankować benzynę, tam gdzie nam najwygodniej. Ale po co?
    2. ASX w „nowym” wydaniu
      W grudniu Mitsubishi pokazało model ASX nowej generacji. Samochód ten trafi do salonów już w marcu. To owoc współpracy japońskiej marki z grupą Renault.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!