#ad
Truck & Van – 2015/1

Truck & Van – 2015/1

Spis treści wydania

  1. DŁUGODYSTANSOWE – Prezentacja
    1. Można więcej. MAN EfficientLine II
      Wiele osób zadaje sobie pytanie, gdzie kończy się granica możliwości konstruktorów w projektowaniu najoszczędniejszych pojazdów. Okazuje się, że cały czas w ciężarówkach drzemią jeszcze pokłady nieodnalezionych czynników sprzyjających ekonomii. Wnioski wypływające nawet z pobieżnego przeanalizowania dotychczasowej specyfikacji superoszczędnego TGX 18.480 Effi cientLine były banalnie proste. Wystarczyło optymalnie dobrać jednostkę napędową i przełożenia, poprawić sprawność całego osprzętu w pojeździe, zrezygnować z kilku mało aerodynamicznych detali i… mamy już połowę sukcesu.
  2. DŁUGODYSTANSOWE – Test
    1. Stan gotowości. Scania R730
      730-konna Scania to nie tylko marzenie każdego kierowcy, który lubi swoją pracę. To również zapowiedź przyszłości transportu drogowego. Niewidoczny ładunek, zrównane wzniesienia. 730 koni i 3500 Nm momentu obrotowego robi swoje. Ciężarówka sunie jak po stole. W kabinie cisza. Dzięki powietrznemu zawieszeniu obu osi oraz kabiny komfort jest bardzo wysoki.
  3. WYDARZENIE – Rynek
    1. Dziesięciotysięczne Renault T w Polsce
      Rok po dostarczeniu pierwszego pojazdu, z fabryki w Bourg-en-Bresse we Francji wyjechał dziesięciotysięczny egzemplarz Renault T Euro 6, który trafił do polskiego przewoźnika firmy Trans-Man.
  4. WYDARZENIE – Oleje
    1. Olej, który oszczędza…
      Paliwo to ponad 30% kosztów firmy transportowej. Warto więc zadbać o wszystkie czynniki mające wpływ na spalanie. Olej silnikowy o specjalnej paliwooszczędnej formulacji może przyczynić się nawet do 2,9% oszczędności.
  5. DYSTRYBUCYJNE – Rynek
    1. Z czym do ludzi?
      Transport dystrybucyjny jest polem licznych eksperymentów. Czy wyłoni się z nich nowa forma zaspokajania potrzeb konsumentów z wykorzystaniem skrajnie wyspecjalizowanych pojazdów? Nie byłoby w tym nic dziwnego. Postęp w dużej mierze opiera się na czynieniu zadość coraz bardziej precyzyjnie określonym uwarunkowaniom. Chcemy używać narzędzi coraz lepiej dopasowanych do zadań, pozwalających działać bardziej wydajnie i eliminujących błędy.
  6. DYSTRYBUCYJNE – Napędy gazowe
    1. Ekologiczny sprzymierzeniec
      CNH Industrial, właściciel m.in. marki Iveco i Iveco Bus, od lat pracuje nad wykorzystaniem gazu ziemnego jako paliwa w silnikach i pojazdach użytkowych. Dział spółki odpowiedzialny za zespoły napędowe – FPT Industrial – konstruuje silniki zasilane gazem ziemnym do pojazdów drogowych i terenowych, a także silników napędzających jednostki pływające i agregaty prądotwórcze.
  7. PRODUKT – Windy załadowcze
    1. Doceniany pomocnik
      Załadunek oraz rozładunek towarów należy do obowiązków kuriera bądź spedytora, któremu powierzono zlecenie przewozu. Ze względu na wymogi czasowe operacje te muszą przebiegać wyjątkowo sprawnie, dlatego w pierwszej linii z pomocą przychodzą nam windy załadunkowe. Hydrauliczne platformy załadowcze, bo takie są dominujące na rynku, to urządzenia wspomagające prace przeładunkowe i w znaczący sposób odciążające oraz przyśpieszające pracę człowieka.
  8. PRODUKT – Agregaty
    1. Chłodnym okiem
      Samochody wykorzystywane w transporcie dystrybucyjnym są tak różnorodne, że właściwie każdy typ agregatu chłodniczego znajduje w nim zastosowanie. Rozwój tzw. ciężkiej dystrybucji powoduje, że w ruchu lokalnym czy regionalnym stosowane są nawet agregaty naczepowe. Są to najczęściej specjalnie skonstruowane jednostki o bardzo wysokiej wydajności chłodniczej, nierzadko umożliwiające jednoczesny przewóz różnych typów ładunku w odpowiedniej dla każdego z nich temperaturze.
    2. Bliżej natury
      Zmiany w regulacjach prawnych oraz nacisk społeczny w radykalny sposób wpłynęły na funkcjonowanie transportu w Unii Europejskiej. Ochrona środowiska stanowi zasadniczy cel ustawodawców, dążących do wyeliminowania z użycia czynników chłodniczych o wysokim potencjale GWP (tworzenia efektu cieplarnianego – ang. global warming potential), zmniejszenia emisji spalin oraz ograniczenia hałasu w gęsto zaludnionych obszarach. W tej sytuacji konieczne stało się stworzenie alternatywnego rozwiązania dla paliw kopalnych oraz technologii wykorzystujących fluorowcowane węglowodory (HFC), na których branża transportowa opierała się przez długi czas.
  9. TECHNOLOGIE – IAA 2014
    1. Z teraźniejszości w przyszłość
      Podczas zeszłorocznej wystawy IAA w Hanowerze Continental pokazał swoje najnowsze produkty, które nie tylko odpowiadają na bieżące zapotrzebowania flot, ale również pokazują kierunek zmian, jakie będą zachodzić w pojazdach przyszłości. W 2013 r. Continantal wprowadził na rynek opony 3. generacji, zaczynając od autobusowych. Rok 2014 przyniósł kolejne nowości. Tym razem w segmencie przewozu towarów. Premiera opon budowlanych zapowiadana jest na 2016 r. Nowoczesne technologie w oponach trzeciej generacji, system monitorowania
      ciśnienia ContiPressureCheck do samochodów ciężarowych i przyczep oraz usługi flotowe Conti360°, mają pomóc flotom obniżyć koszty prowadzenia działalności. Jednak ogumienie to nie wszystko. Conitnental ma też ciekawe rozwiązania, które przenoszą pojazdy do przyszłości…
  10. ROZMOWA – Frank Walloch
    1. Obietnice z pokryciem
      Wraz z najnowszą generacją opon Continental do pojazdów użytkowych zmieniła się segmentacja produktów. Z czego wynikają różnice, jakie warunki muszą spełnić opony, żeby znaleźć się na pierwszym montażu oraz co nas czeka w przyszłości, opowiada Frank Walloch, dyrektor Działu Rozwoju Opon Ciężarowych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) Continental.
  11. DOSTAWCZE – Test
    1. Są powody. Mercedes Citan Mixto
      Wielkość samochodu dostawczego mierzy się nie rozmiarami, a dopasowaniem do potrzeb użytkownika. Naprawdę wielkie są te auta, które sprawdzają się w pracy. Citan jest najmniejszym, użytkowym modelem Mercedesa. Występuje w trzech rozmiarach: najkrótszy „kompakt” liczy niespełna 4 m długości, średni, czyli w nomenklaturze importera „długi” 4,3 m, a najdłuższy „ekstra długi” 4,7 m. Wielkość przestrzeni ładunkowej furgonów wynosi od 2,4 do 3,8 m3.
  12. AUTOBUSY – Test
    1. Wyścigi autobusem. Solaris Urbino 12
      Jazda autobusem z pasażerami do dynamicznych nie należy i należeć nie powinna. Jednak Solaris zrobił wyjątek i podstawił swojego jedynego nowego Urbino na tor wyścigowy niedaleko hiszpańskiej Igualady. Solaris do projektu nowego Urbino przygotowywał się od wielu lat. Prezes Krzysztof Olszewski był gorącym orędownikiem jak najszybszego wprowadzenia kolejnej generacji Urbino, jednak dynamicznie rozwijający się rynek pojazdów elektrycznych spowodował zmianę priorytetów.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!