Spis treści wydania
- POJAZDY
- Nowa gama IVECO Way
Nowy układ napędowy, poprawiona aerodynamika, bardziej zaawansowane systemy wspomagające i szereg usług dodatkowych mają sprawiać, że nowe pojazdy S-Way i X-Way będą oszczędniejsze i wydajniejsze dla przedsiębiorców. Kierowcy skorzystają zaś na przeprojektowanym wnętrzu kabiny. - Nowe Volvo FH Aero – dłuższa kabina, większe oszczędności
Gama pojazdów ciężarowych FH fi rmy Volvo Trucks zyskuje nowego członka rodziny w postaci Volvo FH Aero. Zmodyfi kowana konstrukcja o udoskonalonej aerodynamice w połączeniu z pozostałymi innowacjami mają zapewnić większą efektywność energetyczną. Pojazd będzie dostępny w czterech wariantach napędu oraz skorzysta z nowych regulacji unijnych, dzięki czemu kabina Globetrotter XXL będzie mogła współpracować z typowymi naczepami europejskimi. - 20 lat OTOMOTO. Od aut osobowych do ciężarowych
OTOMOTO świętuje swoje 20-lecie. Ta wiodące platforma sprzedażowa była pionierem digitalizacji w branży motoryzacyjnej, stopniowo przenosząc handel z giełd i placów do internetu. OTOMOTO jest także dużym kanałem sprzedaży samochodów ciężarowych. - Lżejsza i solidniejsza nowa naczepa podkontenerowa od Kässbohrer
Kässbohrer wprowadza na rynek nową generację naczep podkontenerowych, zarówno rozsuwanych jak i stałych, z układem „ośmiokątnej ramy”. Takie rozwiązanie zapewnia większą żywotność oraz łatwiejszą obsługę naczepy. - Drugie miejsce i drugi historycznie wynik Daimler Truck Polska
Daimler Truck Polska odnotował historycznie drugi wynik sprzedaży i z 18% udziałem w rynku utrzymał pozycję wicelidera w sektorze pojazdów powyżej 16 ton. Koncern dostarczył i zarejestrował 5881 pojazdów marki Mercedes-Benz Trucks i 357 lekkich ciężarówek FUSO. W podsumowywanym roku na polskim rynku do oferty pojazdów dołączyły elektryczne modele eActrosa i eEconica, a także FUSO eCanter. - W drodze na rynkowy szczyt
Volvo Trucks Polska wstępnie podsumowuje kończący się rok 2023, który dla firmy przynosi liczne sukcesy i rekordowe wyniki – w tym pozycję lidera rynkowego w kilku obszarach. - Obsługa posprzedażowa ma znaczenie
Sprzedaż produktu, to dopiero początek relacji z Klientem, w którą producent powinien się w pełni angażować. Świadomość wyzwań jakie współcześnie stawia przed nami profesjonalna obsługa posprzedażowa zaowocowała powstaniem marki Aberg. Obejmuje ona swoim parasolem ochronnym produkty wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy Wielton. - W kwestii Euro 7 zwyciężył rozsądek
Pod koniec 2022 r. Komisja Europejska ogłosiła nowe przepisy dotyczące emisji spalin – Euro 7. Działania te mają za zadanie wprowadzenie bardzo rygorystycznych norm obejmujących pojazdy z silnikami wysokoprężnymi i dotykają przede wszystkim firmy transportowe. W ciągu dekady potencjał dywersyfikacji wobec wykorzystania spalinowych ciągników siodłowych mogą mieć rozwiązania wodorowe lub biopaliwowe, w mniejszym stopniu elektryczne.
- Nowa gama IVECO Way
- TECHNOLOGIA / TECHNIKA
- Woda w paliwie = problem w biznesie
Jakość paliw, to temat który może przysporzyć wielu problemów każdemu użytkownikowi pojazdów. W przypadku profesjonalnego transportu drogowego problemy z paliwem nabierają szczególnego znaczenia, bowiem mogą zakończyć się uszkodzeniem kosztownego silnika i brakiem możliwości realizacji zleceń transportowych. Jednak problem zwykle sprowadza się do dwóch zagadnień, nie związanych bezpośrednio z samym paliwem – wodą w układzie paliwowym oraz niskimi temperaturami.
- Woda w paliwie = problem w biznesie
- SYSTEMY IT
- Bezpieczeństwo priorytetem kierowców
Praca kierowcy wymaga ogromnego wysiłku fizycznego i psychicznego. Jak wynika z najnowszego ogólnoeuropejskiego raportu zleconego przez Webfleet, bezpieczeństwo na drogach, korki i infrastruktura drogowa to największe wyzwania dla kierowców.
- Bezpieczeństwo priorytetem kierowców
- FINANSE
- Dobre prognozy dla faktoringu na 2024 rok
W mijającym roku światowa branża faktoringowa musiała zmierzyć się z poważnym ograniczeniem wzrostu obrotów. W Polsce, cały sektor odnotował spadek. Prognozy na 2024 rok są jednak optymistyczne, a nowe trendy mogą przyczynić się do jeszcze szybszej poprawy kondycji branży.
- Dobre prognozy dla faktoringu na 2024 rok
- PRAWO
- Reklamacje w transporcie drogowym – kiedy można je składać?
Gdy jakikolwiek towar czy usługa nie spełnia oczekiwań lub założonych standardów, możliwe jest złożenie reklamacji. Nie inaczej jest w transporcie drogowym. Jeśli przewoźnik nie wykona umowy przewozu lub zrobi to nienależycie, powinien liczyć się z możliwością otrzymania reklamacji. Jakie są najważniejsze zasady i terminy związane z reklamacjami? - Przewoźników czekają kolejne zmiany. Nowy system ma uszczelnić handel z krajami spoza UE
Unia Europejska przystępuje do wdrażania Import Control System (ICS2). Ma on służyć do przekazywania informacji o ładunkach między UE a krajami trzecimi. Polskie firmy transportowe muszą przygotować się do zmian, jakie wprowadza Import Control System 2. Brak dopełnienia formalności może spowodować zatrzymanie towarów na granicy UE.
- Reklamacje w transporcie drogowym – kiedy można je składać?
- ZARZĄDZANIE
- Rok pod znakiem podwyżek
Poprzedni rok przyniósł liczne zmiany legislacyjne i biznesowe. Spowolnienie gospodarcze, które dało się we znaki również w sektorze transportowym przełożyło się na potrzebę ograniczania wydatków i jeszcze większej kontroli kosztów. Wszystko wskazuje na to, że w drodze do oszczędności postępować będzie trend optymalizacji działań i technologizacji polskich przedsiębiorstw. To m.in. za sprawą kolejnych podwyżek, które czekają branżę TSL. Jakie wyzwania i podwyżki czekają branżę TSL w tym roku? - Branża transportowa w Polsce: od konfliktu z Ukrainą do wyzwań 2024 roku
Spowolnienie koniunktury gospodarczej w Polsce i Europie – zwłaszcza w produkcji przemysłowej i handlu towarami – znacząco wpłynęły na sytuację finansową polskich przewoźników. Rosnące koszty operacyjne, zmniejszony popyt na usługi transportowe oraz konkurencja ze strony tańszych przewoźników ukraińskich doprowadziły do wzrostu zadłużenia firm i liczby upadłości. - Przewoźnicy zadłużeni na 2 mld zł, czy branża to wytrzyma?
Na czas nie płaci swoim kontrahentom co dziewiąty przewoźnik. Jednocześnie aż co czwarta firma transportowa doświadczyła w minionym roku problemów z płynnością finansową, głównie za sprawą nieterminowego wpływu zapłaty za świadczone usługi.
- Rok pod znakiem podwyżek
