#ad
Truck & Van – 2016/2

Truck & Van – 2016/2

Spis treści wydania

  1. MIEJSKIE – Prezentacja
    1. Złamać się po cichu
      Ciężarówki używane w miastach muszą być zwrotne i nie zakłócać spokoju. Nie ustaje również nacisk na niską emisję spalin. W związku z rozwojem konstrukcji modułowej możliwe jest stworzenie ciężarówki o niemal dowolnym tonażu, która będzie mieć cechy przydatne w mieście. Jednak są pojazdy, które zostały od początku do końca skonstruowane z myślą o ruchu na obszarach silnie zurbanizowanych. Nie oznacza to bynajmniej, że żadne inne nie znajdą tam dla siebie zajęcia.
  2. DYSTRYBUCYJNE – Test
    1. Aspirant
      Hybrydowy Fuso Canter aspiruje do dużych ciężarówek. To wyjątkowy pojazd. Zarówno pod względem zastosowanych w nim rozwiązań, jak również występowania na naszych drogach – ale to ma się zmienić. Jeśli powiem, że w Polsce jeżdżą trzy takie egzemplarze, to dużo się nie pomylę. Pierwszym jest dokładnie ten, którego miałem okazję testować, pozostałe dwa zostały pod koniec ub. r. przekazane sieci sklepów Biedronka. Spotkanie Cantera Eco Hybrid na polskich drogach jest więc raczej na razie niemożliwe, ale firma chce to zmienić. Dlatego model ten został właśnie włączony do krajowej oferty Fuso.
  3. PRODUKT – Agregaty chłodnicze
    1. Wysokie wymagania, ważne szczegóły
      Agregaty do pojazdów dostawczych zyskują na znaczeniu. Wpływają na to oczekiwania odbiorców ładunku oraz zaostrzające się regulacje prawne. Jakość transportu produktów, które konsumują ludzie, interesuje wszystkich. Lekkie pojazdy odgrywają w nim coraz większą rolę, m.in. w związku z rosnącą popularnością zakupów z dostawą do domu. Samochody i ich ekwipunek są coraz staranniej wybierane nie tylko przez branżę spożywczą, ale również firmy kurierskie i farmaceutyczne. Liczy się nie tylko ochrona łańcucha chłodniczego, ale i bardziej przyziemne cechy agregatów, takie jak cicha praca czy łatwość obsługi.
  4. PRODUKT – Windy załadowcze
    1. Raz w górę, raz w dół
      Zapotrzebowanie na windy załadunkowe ciągle rośnie ze względu na coraz większe wymagania odbiorców, oczekujących szybszej dostawy towaru i sprawniejszego za- i rozładunku. Dlatego taki sprzęt dziś szczególnie jest polecany do transportu dystrybucyjnego. Gdy zastanawiamy się nad wyborem ciężarówki dystrybucyjnej, bierzemy pod uwagę głównie jej walory użytkowe, w tym m.in. szybkość i sposób załadunku i wyładunku towarów. Nieocenionym pomocnikiem wpływającym na wygodę tych powtarzających się wielokrotnie w ciągu dnia czynności są tu oczywiście windy załadunkowe. Szacuje się, że dziś mimo niestabilnego rynku pojazdów użytkowych w Polsce rośnie zapotrzebowanie na nowe urządzenia tego typu.
  5. PRODUKT – Ogumienie
    1. Opieka na okrągło
      Jak zaoszczędzić i zwiększyć dochodowość w firmie transportowej? Łatwo nie będzie, ale grzech byłoby nie spróbować. Szczególnie, gdy chce w tym pomóc profesjonalista. W 2014 r. polskie firmy transportowe przewiozły ponad 250 mld tkm, to o 1,35% więcej niż w roku poprzednim. Lepsze pod tym względem wśród krajów europejskich były tylko Niemcy – ponad 310 mld tkm. W ruchu międzynarodowym wciąż jesteśmy liderem.
  6. WYDARZENIE – TTM
    1. Targi Techniki Motoryzacyjnej zbliżają się wielkimi krokami
      Po blisko kilkunastomiesięcznej przerwie od ostatniej edycji targów zaczynamy odliczanie do najważniejszego spotkania branży motoryzacyjnej w Polsce. Na przełomie marca i kwietnia do stolicy Wielkopolski przyjadą przedsiębiorcy oferujący najnowsze sprzęty do napraw, diagnostyki, narzędzi, akcesoriów i wyposażenia.
  7. WYDARZENIE – Gala Mistrzów
    1. Będzie biesiada!
      Nagrody warte 2 mln zł i świetna zabawa podczas wyjątkowej Gali Biesiadnej, czyli Gali Mistrzów Warsztatu organizowanej przez Inter Cars. Żeby wziąć w niej udział, trzeba się zarejestrować jeszcze w lutym.
  8. RYNEK – MAN 2015
    1. Lew na szczycie
      Miniony rok MAN może zaliczyć do jednego z najbardziej udanych. Marka zdobyła ponad 18% rynku pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 6 t, zajmując pierwszą pozycję. W 2015 r. nabywców znalazły 4183 pojazdy MAN, w tym 1136 z kontraktem serwisowym. W sumie aktualnie MAN ma podpisanych 2720 takich umów. Również sprzedaż pojazdów używanych za pośrednictwem MAN Top-Used w minionym roku była na bardzo dobrym poziomie. Sprzedano 844 ciężarówek i 49 autobusów, co oznacza prawie 20% wzrost na rynku, który w 2015 r. urósł o ok. 6%.
  9. WARSZTAT – Kontrakty serwisowe
    1. Zawsze w formie
      Istnieje łatwy sposób na zwiększenie dyspozycyjności samochodów ciężarowych. Jednocześnie prowadzi on do obniżenia tzw. kosztu posiadania i poprawia kontrolę finansową przedsiębiorstwa. Kontrakty serwisowe. Najbardziej kosztowny jest ten samochód ciężarowy, który nie jeździ. Dlatego rola kontraktów serwisowo-naprawczych nigdy nie była tak ważna jak dzisiaj. Programy poszczególnych firm różnią się, dlatego bezpośrednie porównanie ich jest dość trudne.
  10. DOSTAWCZE – Test
    1. Pora wstawać
      Gabinet z mahoniowym biurkiem nie bierze się znikąd. Trzeba się podnieść, gdzieś pojechać. Czasem wiele razy. Ciekawe, ile fortun zaczęło się za kierownicą Sprintera? A ile się za nią właśnie rodzi? Dostawczy Mercedes jest z nami już przeszło 20 lat. Był to wyjątkowo burzliwy okres, zarówno dla polskich przedsiębiorców, jak i koncernu noszącego dziś nazwę Daimler AG, a wcześniej DaimlerChrysler AG. My uczyliśmy się reguł gry rynkowej, kreatywności i elastyczności, producent ze Stuttgartu w przyspieszonym tempie przyswajał wiedzę o zabezpieczeniach antykorozyjnych, warunkach niezawodności elektroniki oraz jak omijać łosie.
    2. Drzwi do lasu?
      Napęd obu osi i automatyczna skrzynia biegów? Wygląda to na zestawienie „dla opornych”, ale Amarok Ultimate 4Motion jest samochodem, który po prostu nie chce sprawiać kłopotów. Wystarczy, że ma prawie 5,2 m długości, co dyskwalifikuje go z prostopadłego parkowania w niektórych zaułkach. Za to felgi „dziewiętnastki” w połączeniu z prześwitem liczącym bez mała ćwierć metra sprawiają, że nie obawia się nadmiernie wybrzuszonych krawężników. Biały lakier jest niepraktyczny, ale wciąż modny. Utrzymując go w czystości, możesz liczyć na „efekt białych trampek” i „grande szacun na dzielni”.
  11. MAGAZYN – Rajd Dakar
    1. Średnia 90
      Gerard de Rooy wygrał swój drugi Dakar za kierownicą Iveco Powerstara. Jego koledzy z zespołu Petronas Team De Rooy Iveco zajęli miejsca trzecie, piąte i dziesiąte. „Nie obchodzi mnie jak, ale zamierzam wprowadzić moje Iveco Powerstar na najwyższe podium. Do góry nogami, wybebeszone na lewą stronę – nie ważne. Aby być pierwszym, po pierwsze musisz dojechać – powiedział Gerard de Rooy po dwunastym, przedostatnim etapie rajdu. – Mam spory zapas czasu i jak będzie trzeba dociągnę do mety nawet na dwójce.” Musiałoby dojść do serii bardzo niefortunnych zdarzeń, żeby nie dojechał. W tym momencie zwycięstwo miał już w kieszeni.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!