#ad

ZF w Las Vegas

ZF w Las Vegas

Na targach CES 2023 odbywających się w Las Vegas, Grupa ZF przedstawiła najnowsze rozwiązania dla zelektryfikowanego i autonomicznego transportu.

– Dziś mamy wszystko, aby wspierać naszych klientów za pomocą holistycznych systemów pojazdów opartych na zaawansowanych, wysokowydajnych sterownikach, inteligentnych czujnikach, inteligentnych siłownikach, rozwiązaniach z zakresu łączności i chmury oraz najnowocześniejszym oprogramowaniu i funkcjach – mówi Holger Klein, dyrektor generalny Grupy ZF.

 

ZF ProAI w wersji wielodomenowej

Nowa wersja komputera ZF ProAI mogąca obsługiwać wiele domen oznacza, że jedno urządzenie może skupiać dotychczas rozproszone funkcje systemów wspomagających jazdę (ADAS), inforozrywki lub podwozia. Obejmuje systemy pochodzące od wielu dostawców. Może nawet obsługiwać równolegle wiele systemów operacyjnych, np. QNX dla funkcji ADAS i Android Auto dla inforozrywki. Inną zaletą jest to, że oprogramowanie już opracowane i wdrożone może być przeniesione do środowiska wielodomenowego.

Firma ZF zwiększyła ogólną moc obliczeniową, aby osiągnąć do 1500 TOPS, co stanowi 50% wzrost w stosunku do poprzedniej wersji high-end. Jednocześnie wielodomenowy ZF ProAI oferuje wyjątkowo dobrą wydajność energetyczną na poziomie 5 TOPS na wat, zachowując przy tym kompaktową obudowę o wymiarach 12x6x2 cale. Wielodomenowy ZF ProAI odpowiada na oczekiwania firmy, że 30-40% nowych platform pojazdów będzie oparte na domenach już w 2025 roku.

 

ZF Heat Belt oszczędzi energię

Premierą targową jest również Heat Belt, urządzenie do ogrzewania kontaktowego, które ogrzewa pas bezpieczeństwa poprzez wplecione druty. Osiąga maksymalną temperaturę powierzchni 40 °C, zużywając zaledwie 70 watów energii. Instalacja jest prosta i nie wymaga regulacji zwijaczy i napinaczy pasów. Połączenie pasa grzewczego ZF z innymi ogrzewaczami kontaktowymi, takimi jak ogrzewanie foteli lub kierownicy, pozwala kierowcy na obniżenie poziomu ogrzewania kabiny, co z kolei może zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego przy zimniej pogodzie nawet o 15%.

 

Nowy autonomiczny

Nowy pojazd pasażerski firmy ZF zaprezentowany na targach CES 2023 będzie zdolny do autonomicznej jazdy na poziomie 4 wg SAE, a tym samym będzie w stanie uczestniczyć w zwykłym ruchu bez nadzoru człowieka, tam gdzie pozwalają na to lokalne przepisy. Może być częścią autonomicznych systemów transportowych w gęsto zaludnionych obszarach bez potrzeby tworzenia wydzielonych pasów ruchu.

Elementem systemu jazdy autonomicznej ZF, którego rdzeniem jest ZF ProAI, jest oprogramowanie Virtual Driver. Nowy pojazd ma modułowe wnętrze, co pozwala dostosować go do specyficznych potrzeb klienta.

 

Z tej samej kategorii

3 września 2025

Opory toczenia zyskują na znaczeniu

Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!