#ad

Toyota umocniła pozycję na rynku aut dostawczych w 2020 roku

Toyota umocniła pozycję na rynku aut dostawczych w 2020 roku

Samochody dostawcze Toyoty zanotowały w grudniu kolejny bardzo dobry miesiąc po rekordowym listopadzie i zakończyły rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży.

Samochody dostawcze Toyoty zanotowały w grudniu kolejny bardzo dobry miesiąc po rekordowym listopadzie i zakończyły rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży.

 

 

 

 

Toyota w ciągu kilku lat stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych, awansując w 2020 roku na siódme miejsce. Model Proace City zdobył uznanie klientów i mocną pozycję w swoim segmencie już w pierwszym roku obecności na rynku.

Proace City, kompaktowy van oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso, zadebiutował w salonach na początku 2020 roku i został bardzo dobrze przyjęty. Potwierdzeniem tego jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 roku zajął po raz drugi z rzędu po równie dobrym wyniku w listopadzie. W ciągu całego roku zarejestrowano 2855 egzemplarzy Proace City. Zapewniło mu to 4. miejsce i 13,4% udziału w segmencie.

Proace zakończył rok 2020 na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Zanotował 1863 rejestracji w ciągu 12 miesięcy, zwiększając udział w segmencie do 12,9 procent.

Hilux jest drugim najchętniej wybieranym pikapem w Polsce. W 2020 roku zarejestrowano 674 egzemplarze, co stanowiło 21,8% wszystkich pikapów, które trafiły do klientów w tym okresie. Silna pozycja na polskim rynku to efekt renomy tego modelu i jego możliwości terenowych. Hilux łączy je z bogatym wyposażeniem i jakością wykończenia kabiny na poziomie aut osobowych.

Łącznie Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych o 107% rok do roku, do poziomu 5393 egzemplarzy. Udział marki w tej części rynku wyniósł w 2020 roku 7,1%.

– Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne. Salony Toyota Professional to ośrodki wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych oraz kompleksowej obsłudze firm, dostosowane do specyfiki współpracy z klientami flotowymi – mówi Tomasz Suliga, menedżer lekkich pojazdów uzytkowych Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13 137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20% wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!