Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Renault Trucks podejmuje działania mające na celu stworzenie wewnętrznego systemu gospodarowania materiałami, tzw. „gospodarki o obiegu zamkniętym”. Fabryka Used Parts Renault Trucks to kolejny etap tego projektu, po fabryce Used Trucks w Bourg-en-Bresse oraz centrum regeneracji części w Limoges.
Najnowszy oddział zlokalizowany w Vénissieux zajmie się demontażem pojazdów oraz ponownym wykorzystaniem ich części. Przez ostatnie pięć lat Renault Trucks inwestowało w regenerację, zmianę przeznaczenia oraz recycling części. Podejmuje też wiele inicjatyw mających na celu wydłużenie żywotności swoich pojazdów. Obejmuje to na przykład regenerację części zgodnie z procesem obowiązującym w zakładzie używanych pojazdów ciężarowych, wyposażanie pojazdów w najnowsze technologie w oddziale w Lyonie, czy sprzedaż używanych modeli ze specjalnych serii.
Kolejnym etapem jest stworzenie zakładu części używanych, w którym pojazdy będą poddawane recyklingowi, dzięki czemu będzie można uzyskać z nich surowce oraz części zamienne. Inicjatywa została poparta wstępnym studium wykonalności przeprowadzonym w 2020 roku przez Renault Trucks razem z Indra Automobile Recycling oraz ADEME, francuską agencją ds. przemian ekologicznych.
Tańsze z gwarancją
Zakład przetwarzania pojazdów wycofanych z obiegu powstaje w centrum produkcyjnym Lyon–Vénissieux. Obiekt o powierzchni 3000 mkw. zlokalizowany przy centrum logistycznym będzie utylizował pojazdy Renault Trucks o dużym przebiegu. Żywotność pojazdów Renault Trucks oraz ich podzespołów i części wynosi ponad 1,5 miliona kilometrów.
Pojazdy trafiające do zakładu będą rozmontowywane na części, które mogą być dalej wykorzystywane, np. silniki, skrzynie biegów, kabiny, zbiorniki paliwa, zderzaki, itp. Metalowe elementy zostaną odesłane do pobliskiej huty. Odzyskany surowiec zostanie wykorzystany do produkcji nowych pojazdów.
Części przeznaczone do ponownego użycia zostają sprawdzane, oczyszczone oraz opatrzone etykietami w celu sporządzenia wykazu i łatwiejszej identyfikacji. Następnie wysłane są do najbliższego magazynu części zamiennych Renault Trucks, gdzie trafiają również nowe części. I podobnie jak nowe części zamienne, używane części będą dostępne na stronie internetowej i objęte gwarancją producenta, przy czym będą średnio o 50-60% tańsze.
Renault Trucks kontynuuje współpracę z Indra Automobile Recycling, dzięki czemu będzie nadal oferować części zamienne do starszych modeli swoich pojazdów, pochodzące z demontażu przeprowadzonego przez specjalistów ds. recyklingu. Dzięki nowej fabryce Renault Trucks stawia czoła problemowi braku surowców i części zamiennych na rynku.
15 lipca 2025
Prezes UOKIK postawił zarzuty właścicielowi sieci Biedronka oraz 32 firmom transportowym, a także ośmiu menedżerom i właścicielom firm, którzy mogli [...]
14 lipca 2025
13 lipca 2025 r. weszła w życie nowelizacja Kodeksu cywilnego. Po raz pierwszy w historii umożliwia zawieranie umów leasingowych w [...]
14 lipca 2025
Pierwsze półrocze 2025 roku przynosi branży transportu, spedycji i logistyki (TSL) istotne wyzwania – od rosnących kosztów działalności i utrzymania [...]
10 lipca 2025
W ciągu ostatniego tygodnia ceny oleju napędowego i benzyny w Polsce ponownie znacząco wzrosły, odpowiednio o 13 i 9 groszy [...]
7 lipca 2025
Polska od lat zajmuje pozycję europejskiego lidera w branży transportowej, odpowiadając za realizację ok. 20% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej. [...]
3 lipca 2025
Czerwcowe dane GUS pokazują poprawę ocen bieżącej sytuacji w sektorze transportu i gospodarki magazynowej –wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury zbliżył się [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
2 lipca 2025
Donald Tusk Prezes Rady Ministrów zapowiedział wprowadzenie od 7 lipca br. kontroli na przejściach granicznych z Niemcami oraz z Litwą. [...]
24 czerwca 2025
Kolejny samochód ciężarowy z napędem elektrycznym już dostarcza komponenty do fabryki Volkswagena. Tym razem odpowiada on za transport elementów karoserii [...]
20 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
19 maja 2025
Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o kolejne 20 strategicznych lokalizacji. Stacje w tej sieci pod względem przychodu rosną szybciej [...]
30 kwietnia 2025
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kierowcy Zawodowego Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych wraz z Portem Gdańsk i Baltic Hub zaprasza wszystkich kierowców [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!