Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Aberg, całkowicie nowy koncept obsługi posprzedażowej funkcjonuje od 2020 r jako ważny element strategii całej grupy. Uniwersalna i niezależna marka parasolowa powstała z myślą o wyzwaniach w obszarze obsługi posprzedażowej wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy Wielton.
Grupa Wielton rozwija strategię wielomarkowości już od 2015r, kiedy to do rodziny dołączyła marka Fruehauf, a nieco później włoskie Viberti. Rodzina marek powiększała się jeszcze kilkukrotnie. Dołączenie do Grupy Wielton takich brandów jak Langendorf, Lawrence David oraz Gulien pozwoliło na zwiększenie udziału w europejskim rynku i umocnienie pozycji w pierwszej trójce producentów w Europie.
Jedną z najmłodszych marek w Grupie pozostaje Aberg. Tworzą ją samodzielne organizacje Service, Connect oraz Axles, które realizują przypisane im cele. Niezależnie rozwijają swoje koncepcje i dbają o realizację zadań w swoich dyscyplinach. Poszukują jednocześnie wspólnych obszarów i współpracy, która przynosi efekt synergii.
Aberg Service dba o bezawaryjną eksploatację pojazdów Grupy Wielton poprzez sprawne zarządzanie całym procesem obsługi posprzedażowej oraz dostarczanie nowoczesnych rozwiązań w obszarze szeroko rozumianego serwisu. Organizacja rozwija i zarządza siecią partnerów serwisowych, liczącą blisko 500 lokalizacji w 30 krajach. Oprócz procesu autoryzacji, szkoleń i bieżącej obsługi, Aberg Service zarządza platformą Aberg Navigator, która wykorzystywana jest przez sieć serwisową jako baza wiedzy, narzędzie e-learnigowe oraz komunikator.
Aberg Service wprowadza gradację serwisów w sieci. Obok serwisów Standard, które dedykowane są do obsługi jednej, określonej marki, powstała wielomarkowa sieć serwisów Premium, obsługująca kilka marek Grupy Wielton. Charakteryzuje się ona również najwyższymi kompetencjami w zakresie bardziej skomplikowanych napraw, np. powypadkowych. Aberg Service obsługuje obecnie proces obsługi gwarancyjnej oraz wsparcia technicznego dla Wielton, a w przyszłości również dla pozostałych marek.
Dużym wyzwaniem dla Aberg Service jest realizacja przejętego od Wielton zadania sprzedaży i dystrybucji części zamiennych. Obecnie organizacja pracuje nad digitalizacją tego obszaru, wprowadzając nowe narzędzia cyfrowe. Głównym celem w tym zakresie jest wdrożenie w niedalekiej przyszłości nowego, wielomarkowego katalogu części. Będzie on wykorzystywany przez sieć serwisową oraz klientów wszystkich marek Grupy. Narzędzia e-commerce usprawnią proces zakupu części zamiennych. Prace te wpisują się całkowicie w strategię digitalizacji Grupy Wielton. Aberg ma ambicje bycia liderem w implementacji zmian cyfrowych, które są realizowane przez Grupę.
Aberg rozwija z powodzeniem sprzedaż części i akcesoriów o najwyższej jakości pod marką własną. Część z nich trafia bezpośrednio na linie produkcyjne. Można je już znaleźć w nowych produktach różnych marek Grupy Wielton. Obok linii OEM dynamicznie rośnie również oferta części zamiennych OES, których głównymi odbiorcami są warsztaty oraz floty. Portfolio produktów zostało precyzyjnie dobrane z uwzględnieniem specyfikacji pojazdów produkowanych przez spółki z Grupy w minionych latach. Pozwala to zaoferować klientom najwyższej jakości poduszki zawieszenia, klocki i okładziny hamulcowe, tarcze i bębny, amortyzatory itd.
Współpraca Aberg Service z Wielton zaowocowała wprowadzeniem nowego produktu, który uzupełnia paletę usług dodatkowych, oferowanych klientom wraz z nową naczepą. Kontrakt Serwisowy to usługa, która pozwala użytkownikowi pojazdu zaplanować wydatki związane z przeglądami i wymianą części eksploatacyjnych. Indywidualnie skalkulowane warunki kontraktu dają gwarancję oszczędności i pozwalają lepiej planować obsługę techniczną. Każdy kontrakt serwisowy zawiera usługę assistance (w Europie) na najwyższym poziomie.
W ramach kontraktu serwisowego dostępne są również usługi Aberg Connect, czyli zaawansowane usługi telematyczne. Informacje o lokalizacji i stanie technicznym pojazdu dostarczane są w czasie rzeczywistym i pozwalają na sprawne zarządzanie flotą oraz ograniczanie przestojów związanych z awariami. Autonomiczna telematyka naczepowa, która działa niezależnie od systemów stosowanych w ciągnikach, daje nowe możliwości dla operatorów flot składających się głównie z naczep jak też i dla operatorów w transporcie intermodalnym. Opracowany przez Aberg Connect system TPMS, który już obecnie stanowi integralny element wyposażenia niemal każdego pojazdu Grupy Wielton, doskonale współgra z systemem telematycznym, usprawniając pracę managerów flot. Integracje z wiodącymi na rynku agregatorami danych pozwalają na szerokie możliwości gromadzenia, interpretacji i zarządzania danymi generowanymi przez flotę. Umożliwia to optymalizację procesów logistycznych oraz sprawniejsze podejmowanie decyzji zarządczych.
Hardware oferowany przez Aberg Connect jest obsługiwany przez sieć serwisową Aberg Service bez względu na markę pojazdu, w którym został zainstalowany. Zarówno serwis, obsługa procesów gwarancyjnych jak i logistyka elementów systemu, realizowane są bezpośrednio przez sieć serwisową Aberg Service.
Współpraca Aberg ze spółkami z Grupy Wielton, jaki i z pozostałymi organizacjami spod znaku Aberg nabiera tempa. Zacieśnianie relacji i integracja procesów w Grupie, z pewnością przyniosą korzyści klientom i użytkownikom pojazdów.
Jacek Herosimczyk,
Dyrektor Handlowy Aberg Service sp. z o.o.
20 października 2025
Branża transportu drogowego od zawsze opierała się na technologiach. Od silników, przez CB-radia, aż po zaawansowaną analitykę, która pozwala zarządzać [...]
24 września 2025
Nowa seria agregatów TX od Thermo King, zastępująca poprzednie modele serii T, oferuje wydajność chłodzenia wyższą o nawet 17%, konstrukcję [...]
5 września 2025
Umawianie wizyt w warsztacie jest dużo prostsze bo firma ZF Aftermarket właśnie uruchomiła funkcję bezpośrednich rezerwacji przez Google.
3 września 2025
Wyciągarka samochodowa to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia pojazdów specjalistycznych. Muszą radzić sobie w trudnym terenie lub z ciężkimi zadaniami [...]
3 września 2025
Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia [...]
29 lipca 2025
Goodyear zaprezentował najnowszą wersję czytnika Goodyear CheckPoint, wzbogaconą o nowe funkcje oraz zaawansowaną technologię pomiaru głębokości bieżnika.
28 lipca 2025
Leadec zmontował już milion kół w największej fabryce samochodów ciężarowych w Europie - czyli MAN w Niepołomicach.
22 lipca 2025
SAF-HOLLAND rozwija rozwiązania dla zrównoważonego transportu ciężkiego, oferując elektryczną oś naczepową SAF TRAKr.
22 lipca 2025
Jesteśmy o krok od przyjęcia nowych, przełomowych przepisów dotyczących obiegu zamkniętego w sektorze motoryzacyjnym.
21 lipca 2025
Producent opon stawia na wykorzystanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu.
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
16 lipca 2025
Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions (VLS) włącza do swojej oferty produkty Vitesco Technologies. Dzięki temu połączeniu wiedzy z zakresu mechaniki i [...]

29 października 2025
23 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!