#ad

MAN na drodze elektromobilności

MAN na drodze elektromobilności

1 marca 2021 roku w Urzędzie Miasta Kędzierzyn - Koźle została podpisana umowa na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym.

1 marca 2021 roku w Urzędzie Miasta Kędzierzyn – Koźle została podpisana umowa na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym.

 

Kędzierzyn Koźle to pierwsze polskie miasto, które zdecydowało się na zakup produkowanych w fabryce MAN Bus w Starachowicach autobusów elektrycznych.

MAN Lion’s City E urzeczywistnia w praktyce wizję całkowicie bezemisyjnego transportu i jest już obecny w wielu miastach Europy. To autobus zeroemisyjny, o zasięgu do 270 km. Jako autobus o napędzie w pełni elektrycznym jest oszczędny, cichy, wydajny. Może operować na trasach, które w przyszłości mogą zostać zamknięte dla tradycyjnego transportu pasażerskiego przez ograniczenia emisji szkodliwych substancji i hałasu.

Seryjna produkcja autobusu MAN Lion’s City E rozpoczęła się w fabryce MAN Bus w Starachowicach na początku października 2020. Autobus przekonał do siebie już wielu ekspertów i dziennikarzy. Świadczą o tym wyróżnienia, które dotychczas otrzymali pojazd i jego projektanci, m.in. iF Gold Award w kategorii „Automobiles/Vehicle/Bikes”.

MAN Truck & Bus Polska umacnia również swoją pozycję w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych w Polsce. W pierwszym kwartale 2021 do floty firmy kurierskiej DPD Polska dołączy 50 samochodów MAN eTGE w wersji furgon, napędzanych przez silnik elektryczny, zasilany z akumulatora litowo-jonowego. To idealne rozwiązanie dla tras z licznymi przystankami

Akumulator ładowany jest z sieci elektroenergetycznej oraz poprzez rekuperację podczas hamowania. Do uzupełniania energii służą ładowarki sieciowe prądu przemiennego oraz szybkie stacje ładowania prądu stałego umożliwiające kontynowanie dalszej jazdy już po 45 minutach.

MAN eTGE ma zasięg do 173 km oraz przestrzeń ładunkową 10,7 m3. W standardowej wersji ma wiele systemów wspomagających pracę kierowcy: asystent hamowania awaryjnego, ochrony bocznej, czy utrzymania pasa ruchu, a także kamerę i czujniki cofania, z przodu i z boku ułatwiające manewrowanie w ciasnych miejscach. Godna uwagi jest fabryczna nawigacja umożliwiająca planowanie trasy, unikanie korków i skracająca tak czas przejazdu.

Samochód wyposażony jest w reflektory LED, a dzięki kamerze rozpoznającej pojazdy jadące z naprzeciwka, automatycznie przełącza światła, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu. Amortyzowany fotel z regulacją twardości, certyfikowany przez niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów AGR oraz liczne schowki i półki przydatne w pracy, stwarzają komfortowe miejsce pracy kierowcy.

MAN pracuje nad dostosowaniem sieci serwisowej do obsługi nowych produktów zarówno w zakresie wyposażenia stacji serwisowych jak również pod kątem zdobywaniem nowych kwalifikacji przez pracowników serwisów. Także użytkownicy muszą poznać nowe systemy i mogą odbyć specjalne szkolenie techniczne z obsługi pojazdów elektrycznych oferowane przez MAN ProfiDrive.

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!