#ad

Fleet Business 4.0 w ramach Conti360° Solutions

Fleet Business 4.0 w ramach Conti360° Solutions

Continental połączył swoje usługi dla klientów flotowych pod marką Conti360° Solutions. W ten sposób firma reaguje na zmieniające się wymagania klientów na rynku kształtowanym przez postępującą cyfryzację, zarządzanie oparte na danych i presję kosztową.

Połączenie usług na poziomie strategicznym pomoże również branży transportowej skutecznie sprostać wymaganiom związanym ze zrównoważonym rozwojem w sektorze logistyki. To wszystko jest częścią strategii „Wizja 2030” przedstawionej przez Continental w grudniu 2020 r. Firma w coraz większym stopniu korzysta z usług opartych na danych w ramach koncentracji na konserwacji predykcyjnej, kluczowym elemencie Logistyki 4.0.

 

Koncentracja na cyfryzacji

W przyszłości rozwiązania flotowe będą oferowane jako całościowy pakiet: kontrakty Conti360° Solutions obejmują zarówno rozwiązania cyfrowe, takie jak ContiConnect i ContiPressureCheck, jak i ContiLifeCycle, w tym produkty do bieżnikowania ContiRe i ContiTread oraz zarządzanie karkasami.

– Koncentrując się bardziej na koncepcji ContiLifeCycle w naszych kontraktach Conti360° Solutions, chcemy zwiększyć nacisk na bardziej zrównoważony rozwój w biznesie flotowym – mówi Ralf Benack, szef Fleet Business EMEA. – Conti360° Solutions sprawia, że jesteśmy partnerem w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze flot. Nowa wizualizacja i świeże logo pomogą zwrócić uwagę klientów na reorganizację.

 

Droga do zintegrowanych rozwiązań

Obszar biznesowy Conti360° może pochwalić się ponad 40-letnim doświadczeniem w obsłudze flot. W 1978 roku firma Conti360° Solutions stała się niezawodnym partnerem specjalizującym się w kompleksowym zarządzaniu oponami. Oferuje swoim klientom w ponad 25 krajach bezpieczeństwo w zakresie planowania kosztów i zapewnia im fachową obsługę poprzez sieć ponad 7000 partnerów serwisowych.

– Wśród naszych klientów jest sporo wiodących międzynarodowych flot, które od wielu lat ufają rozwiązaniom flotowym firmy Continental, i to zaufanie zostało nagrodzone – dodaje Ralf Benack. Najnowsza reorganizacja łączy usługi i produkty w jeszcze bardziej spójny pakiet. – Wykorzystujemy synergię dzięki bliskiej współpracy z kolegami z działu motoryzacyjnego i stale wzbogacamy nasze portfolio dzięki pozyskanej w ten sposób wiedzy. W rezultacie Continental może zaoferować sektorowi transportowemu profesjonalne rozwiązanie, które umożliwia efektywne zarządzanie flotą z naciskiem na zrównoważony rozwój, dzięki zastosowaniu opon obniżających zużycie paliwa, bieżnikowaniu ograniczającemu zużycie zasobów i cyfrowemu monitorowaniu ogumienia.

 

Misja 2050

Continental oferuje już wielu klientom flotowym kontrakty oparte na przebiegu i szeroki wachlarz usług w zakresie opon pod szyldem Conti360° Solutions. Dostępne są też inteligentne opony, które wykorzystują czujniki i oprogramowanie do ciągłego monitorowania ich stanu. Współpracując z wybranymi klientami flotowymi, Continental udowodnił już wartość dodaną dla klientów, generowaną dzięki łączności między oponami, czujnikami, danymi telemetrycznymi, algorytmami i chmurą.

– W ten sposób powstają inteligentne, cyfrowe rozwiązania, które pomagają sprawić, że konserwację i wymianę ogumienia w przyszłości będzie można przeprowadzać dokładnie wtedy, gdy będzie to konieczne – wyjaśnia Ralf Benack – Pozwala to klientom znacznie zwiększyć poziom bezpieczeństwa i efektywność ich flot, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

Continental systematycznie inwestuje w badania i rozwój nowych technologii, alternatywnych materiałów i przyjaznych dla środowiska procesów produkcyjnych.

– Naszym celem jest zaoferowanie naszym klientom „opony przyszłości”, która będzie bardziej energooszczędna i przyjazna dla środowiska podczas produkcji, cyklu użytkowania i bieżnikowania – dodaje Ralf Benack. – Stopniowo dążymy do tego, by w 2050 roku produkować opony w 100% z materiałów wytwarzanych w sposób zrównoważony.

 

W stronę usług

Do 2030 roku Continental chce osiągnąć pozycję lidera na rynku rozwiązań cyfrowych dla usług. Włączenie cyfrowej usługi monitorowania opon do kontraktów Conti360° Solutions stanowi logiczny kolejny krok, jeśli chodzi o wsparcie klientów z branży transportowej w ich drodze do większej cyfryzacji.

– Dzięki ciągłemu rozwojowi technologii czujników, rozszerzaniu portfolio elektroniki i oprogramowania oraz ciągłemu ulepszaniu usług cyfrowych, budujemy mocne fundamenty dla naszego portfolio usług Conti360° Solutions w przyszłości – po

Z tej samej kategorii

3 września 2025

Opory toczenia zyskują na znaczeniu

Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!