#ad

CEVA Logistics wykorzystuje autonomiczne ciężarówki

CEVA Logistics wykorzystuje autonomiczne ciężarówki

CEVA Logistics rozwija współpracę z firmą Kodiak Robotics, specjalizującą się w pojazdach autonomicznych. Dotyczy ona dostaw ładunków z wykorzystaniem autonomicznych ciężarówek na kilku trasach w stanie Oklahoma w USA.

Warto dodać, że Kodiak i CEVA stały się pierwszymi firmami, które zorganizowały tego typu transport w tym miejscu. CEVA wykonała pierwszą autonomiczną dostawę ładunków przy współpracy z firmą Kodiak w listopadzie 2021 r., a obecnie przewozi towary co tydzień na liczącej 322 km trasie między Fort Worth a Austin w Teksasie. W lutym 2022 r. firmy rozszerzyły współpracę o nową trasę pomiędzy Fort Worth a Oklahoma City na pasie towarowym autostrady międzystanowej Interstate 35. Odcinek o długości 322 km łączy oddział CEVA w okolicach Dallas z punktem dostawy w Oklahoma City. Na obu trasach autonomiczny ciągnik siodłowy Kodiak połączony jest z naczepą CEVA, w której przewożone są towary konsumpcyjne.

Oprócz dwóch tras obsługiwanych przy współpracy z CEVA, od połowy 2019 r. Kodiak Robotics codziennie dostarcza ładunki w relacji Fort Worth – Houston. Natomiast od połowy 2021 r. Kodiak Robotics wykonuje cotygodniowe przewozy na trasie Fort Worth – San Antonio.

– Kodiak i CEVA koncentrują się na obsłudze Dallas, Fort Worth, Austin i Oklahoma City, ponieważ należą one do jednych z najczęściej wykorzystywanych korytarzy towarowych w USA – powiedział Don Burnette, założyciel i dyrektor generalny firmy Kodiak.

CEVA ma spójną koncepcję integracji różnych technologii. Jest zainteresowana wykorzystaniem technologii autonomicznej jazdy i wiążącymi się z nią możliwościami odciążenia swoich pracowników. Obecnie pracuje dla niej 2449 kierowców.

Firma Kodiak pracuje nad rozwojem Kodiak Driver, systemu jazdy autonomicznej, tak aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Kodiak Driver, zaprojektowany specjalnie dla dalekobieżnych ciężarówek, wykorzystuje Iris LiDAR firmy Luminar, radar pełnego zasięgu ZF, skanujący w promieniu 360 stopni LiDAR firmy Hesai, a także szereg kamer do rejestrowania i przetwarzania setek megabajtów danych w każdej sekundzie. Dzięki czujnikom pojazd „wizualizuje” to, co się dzieje wokół niego, zarówno w bliższej jak i dalszej odległości, w różnych warunkach pogodowych. Umożliwia to bezpieczną jazdę przy dużych prędkościach dopuszczalnych na autostradach.

 

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!